OT: Doporucte dron

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Pondělí Říjen 10 16:41:17 CEST 2022

Mám zkušenosti s drony DJI. To, co je v jejich datech na webech, to platí. Kritická je kvůli leglislativě hmotnost stroje. Pod 250g můžete skoro beztrestně létat skoro všude (znalci prominou to ultra velké zjednodušení), nad 250g jen ve volné přírodě mimo okruhy kolem letišť a mimo zakázané oblasti (https://dronview.rlp.cz/).
Jenže pod 250g má zákonitě menší, lehčí a tedy trochu méně kvalitní kameru (DJIka mají skvělé kamery i v téhle třídě, ale pokud chcete profi záběry třeba za zhoršených světelných podmínek, tak už to chce koukat po něčem větším).
Co se týká doletu, z kopce na přímý dohled, jsem zkoušel asi 6.5 km a dron stále v pohodě komunikoval. Doba letu na jednu baterku kolem půl hodiny (není ale dobré baterky trápit úplně do dna, takže běžně létám tak kolem 20 minut). Samozřejmě v zalidněné oblasti, kde je spousty rušení na 2.4 GHz by to takovýto dosah rozhodně nemělo. A hlavně dron přestanete očima vidět tak od 500m dále a ono to nedělá úplně dobrý pocit po těle, že nevíte, kde ta vaše hračka za deset až několik desítek tisíc zrovna je.
Jinak to má funkci RTH Return To Home, která se spustí pokud po nějakou dobu dron přestane komunikovat nebo pokud se blíží vybití baterky atd. (dá se nakonfigurovat).
Stabilita je u mého (DJI Phantom 3 Adv) je taková, že když vylítnu do výšky pár desítek m, nechám ho viset na GPSce a pustím nahrávání videa, tak když si pak na velkém monitoru pustím přehrávání, myslím si, že se video seklo a jen například průlet ptáka nebo nějaké auto na zemi ukáže, že se jedná o běžící video. A to i za poměrně silného větru během natáčení.

Takže asi tak...

Jakub Šerých

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Simek
Sent: Monday, October 10, 2022 2:48 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: RE: OT: Doporucte dron

On Mon, 10 Oct 2022, Šerých Jakub wrote:

> To je podobná otázka jako: Potřebuji foťák - doporučte nebo potřebuji
> auto - doporučte. Musíte specifikovat na co a kde budete dron používat.
> Jen zábava? Profi činnosti? Focení nebo točení videí? V jakém rozlišení?
> Létání v přírodě nebo v obydlených zónách? Atd. atd.
>
> Pak teprve se dá něco vhodného doporučit.

Myslel jsem nejake konkretni zkusenosti s konkretnimi typy . Jestli plati ty uvadene casy jak dlouho to vydrzi ve vzduchu, jestli plati ty uvadene dosahy. Na kolik se da spolehnout na to co tvrdi prodejci.
Pripadne nejake negatvini zkusenosti, na co si dat pozor.

Co se tyce foceni a videi, nic profesionalniho delat nechci, myslim ze to co je na trhu z hlediska rozliseni asi vyhovi vse, jen treba jestli u tech modelu dobre funguje stabilizace, jestli obraz nebude nejak rozmazany apod..