Re: Doporuète VHF a UHF tranzistory a diody, SMD i THT

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Říjen 7 18:24:07 CEST 2022

[preposielam]

Ahoj,

bezne dostupne diody sa prestali vyrabat potom ako Avago kupil Broadcom.
Stali sa obsolete a prestali sa vyrabat. Nasiel som sice nejaku obskurnu
nahradu, ale od firmy, meno ktorej mi nic nehovorilo a distribucia nebola
beznymi predajcami digi, mouser, farnell. Takze som ju potom fyzicky ani
dalej nezhanal. Neviem ci este najdem od hladania poznamky v zosite, takze
typ Ti nepoviem. Ako THT by Ti mala stacit lubovolna Schottky dioda, napr.
BAT46, ale nemam ju prakticky vyskusanu, takze bez zaruky.

Este sa mozes spytat v nejakych radioamaterskych kluboch, kde by Ti mohli
poradit skor.

A.

a) dala vzít THT dioda, připájet k LEDce a vznikne něco, co při
přiblížení k mobilu, nebo WiFi, bliká
b) dala udělat deska s bargrafem, kde bude všechno SMD a bude umět pokud
možno i 5GHz WiFi a 5G mobilní data

Poznámka: Nejde mi jen o to, získat někde hromádku daných součástek (i
když i to se může hodit), ale i o to, aby to byly součástky, u kterých
je dostatečná provděpodobnost, že si je (nebo podobně fungující
ekvivalenty) ty děti budou moct i za pár let koupit v obchodě typu
Farnell/TME.