3,3V nahrada teplotneho senzoru

wek konfera na efton.sk
Pondělí Říjen 3 23:30:28 CEST 2022

[preposielam]

Ahoj,
dakujem za info o cinskom adapteri a supackom hube. Este by som sa chcel spytat, ci z toho isteho adapteru alebo hubu bezi aj ten pocitac, co senzory meria a hlavne, ci ma LED-display ako zobrazovaciu jednotku?

Inak ja mam v terajsej verzii hw zatial ako cidlo analogovy termistor a tiez mam podobne skusenosti ako Vy. Samoohrev je tiez vidiet aj pri merani tymto typom senzora a okrem toho musi byt tiez blokovany kondenzatorom 1u. V dalsej verzii hw uz mam vyvedeny pin na spinanie napajania pre FET. Ako orientacne meranie teploty v izbe na severnej strane mi to staci aj takto. Rozdiel oproti Vasmu rieseniu je ten, ze ja to mam priamo na plosnom spoji bez kablikov potahanych po celom byte. A meranie mi trva 3ms raz za cca 1-2min.

Este raz velmi pekne dakujem za info.
A.

Mám tahle čidla natahaná po baráku. Celkem 12 kusů.
Většinou na dlouhých drátech, 10-30m.
Napájení šupácké, z USB hubu, který je napájený z nejlacinějšího
čínského zásuvkového adaptéru.
To napájení mám ještě navíc spínané P-FETem.
Stabilitu jsem vylepšil tak, že jsem přímo na nohy chipu naletoval
keramický kondík 0805.
Už je to nějaká doba, mám pocit, že 1M.
Lítá to jak z praku. Poznám, když do místnosti někdo vejde a chvíli tam
je, nebo když na okno zasvítí slunce.
Pokud je to někde, kde je stabilní teplota, tak měřím stále stejnou hodnotu.

Tahle čidla mají (podle mě) jedinou nevýhodu, a to je dost velký samoohřev.
Už si nepamatuju kolik přesně to bere, ale jsou to nějaké desetiny mA.
Dohromady to dává při trvalém provozu samoohřev cca 0.8 C.
Takže to mám udělané tak, že tomu spínám P-FETem napájecí napětí, počkám
pár period výstupního
signálu pro ustálení, změřím a zase vypnu. Jedno měření za 10 sec.,
vlastní měření nějaké desetiny sec.

PL