3,3V nahrada teplotneho senzoru

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Říjen 3 18:12:04 CEST 2022

Mám tahle čidla natahaná po baráku. Celkem 12 kusů.
Většinou na dlouhých drátech, 10-30m.
Napájení šupácké, z USB hubu, který je napájený z nejlacinějšího
čínského zásuvkového adaptéru.
To napájení mám ještě navíc spínané P-FETem.
Stabilitu jsem vylepšil tak, že jsem přímo na nohy chipu naletoval
keramický kondík 0805.
Už je to nějaká doba, mám pocit, že 1M.
Lítá to jak z praku. Poznám, když do místnosti někdo vejde a chvíli tam
je, nebo když na okno zasvítí slunce.
Pokud je to někde, kde je stabilní teplota, tak měřím stále stejnou hodnotu.

Tahle čidla mají (podle mě) jedinou nevýhodu, a to je dost velký samoohřev.
Už si nepamatuju kolik přesně to bere, ale jsou to nějaké desetiny mA.
Dohromady to dává při trvalém provozu samoohřev cca 0.8 C.
Takže to mám udělané tak, že tomu spínám P-FETem napájecí napětí, počkám
pár period výstupního
signálu pro ustálení, změřím a zase vypnu. Jedno měření za 10 sec.,
vlastní měření nějaké desetiny sec.

PL