Re: Čtení polohy potenciometru bez ADC - variant 1B

Jindrich Fucik FULDA na seznam.cz
Pondělí Říjen 3 10:53:07 CEST 2022

Ne ne, potenciometr a procesor jsou na stejném plošňáku. Data se odesílají až v digitální podobě.
Ještě kolem sebe mají balík tlačítek a displej.

---------- Původní e-mail ----------
Od: wek <konfera na efton.sk>
Komu: hw-list na list.hw.cz
Datum: 2. 10. 2022 23:06:26
Předmět: Re: Čtení polohy potenciometru bez ADC - variant 1B
[preposielam]

s napájením, když je potenciometr v poloze s nulovou hodnotou.
Aktuálně mne trápí, že neumím spočítat časové konstanty, ale ono nebude
moc vadit s tím trochu experimentovat. Odpor i trimr mám 5k, kondenzátor
jsem myslel 1n, ale nevím, jestli to nebude moc málo.

Pokud máte neproporcionální písmo, pak uvidíte schéma:
                   |    |     | MCU
                       _|_    |
                       ---    |

                       _|_
Ja by som osobne pridal este paralelne ku C jeden odpor. Je to jedno z pravidiel navrhu s mcu, a to, ze kazdy io-pin by mal byt pripojeny na nejaky definovany potencial. V tomto pripade teda preto, ze potenciometer bude pripojeny dratikmi, ktore mozu odpadnut. A aj preto, ze kabliky vnesu do obvodu parazitnu L a bude treba mozno zatlmit RLC obvod.

Este som chcel napisat, ze aj toto zapojenie s RC a io-pinom ma svoje muchy v podobe teplotnej a technologickej opakovatelnosti zapojenia pri vyrobe viacerych kusov. Bude sa menit treshold pre jednotlive logicke urovne a tym aj doba trvania medzi start a stop logickym stavom pri kazdom kuse mcu. Koniec koncov aj ten vstup io-pinu na mcu ma svoje parazitne vlastnosti a je to tiez najskor prechod BE nejakeho tranzistoru.