OT: Dojezdove kolo

AZE aze na seznam.cz
Sobota Říjen 1 16:37:23 CEST 2022

Zdravím. Už před cca 12 lety bylo u VW Golf6 jen úzké dojezdové kolo, ale mělo stejný průměr jako ostatní kola. U dnešních aut už není ani to, ale dá se dokoupit. Zajímal jsem se o dojezdové kolo pro Š Citigo, resp. VW UP. Vnější průměr pneu je u 14” disků asi 587mm, u 15” asi 591mm.
Nabízené dojezdové kolo má rozměry 107/70 R14, z toho mi vychází vnější průměr 503mm, což je asi o 9cm méně, než mají kola na autě.
Prodejce tvrdí, že je to normální,
Neumím si představit, že by třeba levé kolo mělo průměr 591mm a pravé, byť dojezdové, 591mm. Co si o tom myslíte?
aze