Re: Čtení polohy potenciometru bez ADC - variant 1B

wek konfera na efton.sk
Sobota Říjen 1 00:24:45 CEST 2022

[preposielam]

Ahoj,

No hlavně je dost rozdíl, jestli přidám poťák a C, přičemž vím že to s obyčejnou keramikou musí chodit, než tam dávat složitej obvod, řešit jestli OZ splňuje všechny požadavky co do offsetu, rozsahu vstupního napětí, rychlosti přeběhu, ... a až to nebude fungovat dle očekávání, tak zkoumat co se děje, ...
Myslel som si, ze skritizujes hlavnu myslienku pridania tych par komponentov navyse, teda linearizaciu napatia na C a jeho komparaciu s nastavenym napatim na potenciometri. A Ty si hned zacal technickou realizaciou toho najzlozitejsieho riesenia s generatorom bez ohladu na ine aspekty vyberu realizacie riesenia. Myslim si, ze to ma viacero aspektov, kore treba zohladnit a to napr. onu myslienku matematickej funkcie, potom technicku realizaciu obvodu realizujucu matematicku funkciu. Potom pridu do toho aj dalsie poziadavky, odolnost voci vonkajsiemu ruseniu - mechanika ci EMC, spolu s poziadavkami na presnost a opakovatelnost nastavenia vyslednej hodnoty prevodu od nastavenia potenciometra. Ako kazde riesenie vyzaduje svoj engineering time a kazde ma svoje plusy a minusy. A potom pride rozhodovaci proces - vahovana tabulka s jednotlivymi rieseniami. Alebo realizacia per Befehl... Ta je najjednoduchsia.
Myslis, ze riesenie s RC-konstantou je na tom lepsie ako prudovy zdroj + C? Ten potenciometer ma tiez svoje muchy, hlavne ked sa dobre vybeha a vyskrabe odporova draha... A to, ze ten C sa tam potom hodi ako vylepsujuca suciastka by mna osobne presvedcilo, ale tento argument tu nezaznel. Dalsi diablik riesenia s RC-konstantou je taky dobry crosstalk medzi IO-pinmi mcu, ten rozhadze spolahlivo komparator v mcu.Ja osobne by som tuto ulohu riesil jednoduchym prudovym zdrojom s tranzistorom, co je 3-5 suciastok navyse. Stale si myslim, ze jednoducha matematicka funkcia a jednoduche ozivenie za to stoji.A.