ot: pc hw: zamena ssd SATA hdd za kombinaci karta Pci-e 4x + nvme HDD bude nejaky vyraznejsi benefit ?

Libor xlibor na tiscali.cz
Středa Listopad 30 17:26:08 CET 2022

Nevím jestli Vám to pomůže, ale já mám zkušenost s nějakým Inteláckým
SATA SSD, po přechodu na Samsung 970 Evo Plus - M.2 SSD (v nějaké kartě
z Ali do PCIe) se rychlost startu systému razentně zlepšila.

Přechod SATA na SATA SSD byl znát ale přechod SATA SSD na M.2 SSD byl
znát taky.

Ono je to asi o přenosové rychlosti těch rozhraní SATA končí někde na
600 MB/s vs. PCiE x4 v3.0 4 GB/s nebo 8 GB/s obousměrně. Je to o řád
lepší, pokud máte disk který to zvládá, myslím že to určitě poznáte.

Ta moje karta vypadala stejmě jako ta AXAGON na tom Vašem odkazu. Je to
prakticky jen redukce mezi 2 konektory a stabilizátor.

Ty rychlosti je asi nutné sledovat, že Vám to pojede nejvyšší rychlostí
kterou podporují obě zařízení (deska x SSD), jinak je to většinou zpětně
kompatibilní s nižšími verzemi PCIe.
Libor