Re: Muze byt proud N vodicem vyssí nez proud fazi?

Lubor Otta butan na centrum.cz
Středa Listopad 30 17:04:20 CET 2022

Také vám povím rozvoďáckou perličku.
Kdysi jsem pracoval ve firmě, ještě za dob CRT monitorů, kde v jedné kanceláři byly problémy s monitorem. Špatně ukazoval barvy, klepal se na něm obraz.
A příčina byla v tom, že trubkou topení která šla hned vedle teklo přes 100A. Měřeno klešťákem.
Topení bylo společné pro projektové kanceláře i pro dílnu.
Dílna ovšem měla vlastní elektroměr a byla připojená na síť z jiné ulice.
A přes to topení se vyrovnával N potenciál obou sítí. Nulák možná také smrděl, ale nikdo si toho nevšiml.

Lubor

> Od: "Jan Waclawek" <konfera na efton.sk>
> Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Datum: 30.11.2022 16:21
> Předmět: Re: Muze byt proud N vodicem vyssí nez proud fazi?
>
>Takľe jsem pánovi ve videu věřil a věřím.

 Ale ved ano, ten kabel mohol byt teply a kliestovym ampermetrom mohol
 odmerat niekde 400A, ale dovody mohli byt ine.

 Ja som cakal, ze na zaver povie nieco ako "no a odmerali sme to
 osciloskopom a bolo to naozaj tak" a k tomu aj nejake riesenie. Ale mozno
 to tam zaznelo, ja nerad pozeram taketo videa takze som to len
 popreskakoval.

 wek