Re: Muze byt proud N vodicem vyssí nez proud fazi?

Petr Simek psimek na jcu.cz
Středa Listopad 30 10:58:10 CET 2022

On Wed, 30 Nov 2022, d.petr wrote:

> Obyčejné odpory jsou jasné. Ale když tam budou ty jeho zářivky, tak nevím. On nekreslil 3. harmonickou
> pro napětí, ale tvrdil, že tam vzniká 3. harmonická PROUDU (samozřejmě původem bude taky z napětí, ale

Kdyz jsem kdysi meril zarivku (zajimalo mne to) tak proud mel docela
trojuhelnikovity prubeh, byl zpozdeny za napetim asi o 90 stupnu.
Zaujalo mne ze to nevypada jako sinus ale spis trojuhlenik, ta kombinace
stabilizatoru proudu (tlumivky) a stabilizatoru napeti (zarivky) to
zrejme zpusobi.