Re: Muze byt proud N vodicem vyssí nez proud fazi?

d.petr d.petr na post.cz
Středa Listopad 30 10:50:48 CET 2022

Pavel Kadečka napsal(a) dne 30. 11. 22 v 7:31:
> út 29. 11. 2022 v 20:15 odesílatel d.petr <d.petr na post.cz <mailto:d.petr na post.cz>> napsal:
>
>     > Uvažoval bych jen symetrickou zátěž, ale tu ne-odporovou, tzn. zářivky nebo servery, jako v tom
>     videu. Pořád mi to hlava nebere, aby po N tekl nějaký proud, musí tam být rozdíl napětí.
>     >
>     > (Když to bude v různých fázích namíchané zářivky / odpory, bude to posouvat ten umělý střed a
>     budou tam i jiná napětí než 230V.)
>
>     Ale podle mě se právě bude posouvat ten umělý střed i v případě, že budou ve všech fázích zářivky.
> [...]

Obyčejné odpory jsou jasné. Ale když tam budou ty jeho zářivky, tak nevím. On nekreslil 3. harmonickou
pro napětí, ale tvrdil, že tam vzniká 3. harmonická PROUDU (samozřejmě původem bude taky z napětí, ale
jak přesně?). A kdyby se do společného uzlu tlačil proud (a ony ty 3 proudy 3. harmonických jsou ve
fázi), tak by větve jednotlivých fází společně tlačily napětí "umělého středu" někam úplně do pryč.
Ale stejně by tam ten proud nenarvaly, takže by ho nakonec nemohly vytvářet, tudíž by se nemohly jako
zářivky chovat a zřejmě by to vůbec nefungovalo.
Tak. :-(
PM