Re: Mìniè 12/230V uzemnìní

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Listopad 29 22:06:04 CET 2022

[preposielam]

Ahoj,

priznam sa, ze som sa vo vlakne stratil. Ale predsa len z
hladiska rusenia siriaceho sa z toho menica, je dobre to PE mat pripojene
aspon v jednom bode (rozvadzac) a druhy koniec riadne zaizolovat
paskou prislusnej farby. Tie tri vodice maju voci sebe vzdy nejaku kapacitu
a preco ju nevyuzit?! Je to podobne  ako na plosaku, kde v hornej vrstve
vediete vodice (L a N) a na spodnej vrstve rozlejete pod nimi medeny
pasik (PE). Myslim, ze na tom plosaku to urobite velmi rad
kvoli potlaceniu rusenia. A v tej instalacii je to tak nejako podobne...
Ale neviem, ci to neodporuje nejakym inym instalaterskym a
silnoprudovym pravidlam a normam.

A.

Teď ještě otázka... k propojení s vackovym prepinacem jsem použil klasicky
3 zilovy kabel (hnědá, modrá, zlutozelena) s tím, že jsem tedy zlutozelenou
v hlavním rozvadeci připojil do mista kde se sbihaji vsechny "žlutozelené"
:*-), ale na druhém konci v krabici kde je vackovy přepínac jsem je nechal v
*luftě (resp zakoncene v jedne wago svorce). Nevím tedy jestli to není něco
proti ničemu a zda je tedy nemám na obou koncích odpojit a nastrkat do
samostatných wago (proste jenom zakonceni dratu, kdyz uz tam je asi
zbytecny) a zemnici vodič bude tedy pripojen z hlavniho rozvadece do menice
(ten by byl do nenice zapojen k kazdem pripade)... Jak psal pan Hudeček tak
jsem asi měl použít 2 zilovy kabel, ale už se mi to nechce předělávat.