Re: Měnič 12/230V uzemnění

Jindrich Fucik FULDA na seznam.cz
Úterý Listopad 29 14:14:13 CET 2022

Hele, moc jsem toho z reakcí nečetl, ale co se tu řeší?

To je přece normální rozvod za oddělovacím trafem. Má dvě hnědé a jeden
žlutozelený.

Celkem běžné v každé nemocnici.

---------- Původní e-mail ----------
Od: Michal Grunt <michal.grunt na gmail.com>
Komu: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Datum: 27. 11. 2022 11:26:20
Předmět: Měnič 12/230V uzemnění
"
Zdravím, mám menic Victron 500VA.

V manuálu na straně 14 se píše o možném způsobu uzemnění.

https://eshop.neosolar.cz/data/images_content/1047/8263-O-manual-phoenix-
inverter-ve-direct-250va-1200va-cz.pdf
(https://eshop.neosolar.cz/data/images_content/1047/8263-O-manual-phoenix-inverter-ve-direct-250va-1200va-cz.pdf)

Výstup menice chci připojit na světelný okruh. Mám vačkový prepinac s kterým
si zvolím zda bude svetelny okruh napajen z menice nebo z privodu (ČEZ) -
vackovy prepinac prepina L a N mezi  menicem a privodem). Jak mám zapojit
uzemnění menice a toto uzemnění pak připojit do hlavniho rozvaděče s
jisticema? Mám to uvnitř menice propojit tak, aby země byla kostra toho
menice?

Dále u měniče se nerozlišuje mezi L a N takže je to jedno jak to zapojim do
světelného okruhu?

Do světelného okruhu si ještě zapojim dve zasuvky na mensi spotrebice, které
mám v triramecku spolu vypínačem (zasuvky prodratuji z toho vypinace). Takže
možná brát ohled i na toto, ale nevím zda je to důležité (když tam není
rozlišení L a N...).

Děkuji

MG