Email management

Martin Vancl tux.martin na gmail.com
Úterý Listopad 29 13:19:07 CET 2022

V tom pripade chcete asi "snmp trap".

Myslenka, ze zarizeni nic neposila, kdyz je vse ok, ale jen v pripade
chyby mi v minulosti hodnekrat zpusobyla problemy.
Nevite pak, kdyz se zarizeni mesic neozve, jestli je vse v poradku,
nebo jestli se to cele rozbilo, nebo to nekdo vypnul.
Mnohem lepsi mi prijde pravidelna komunikace. V zabbixu to tak
pouzivam v kombinaci s "nodata" triggery. Takze kdyz zarizeni napr.
hodinu nenahlasi stav, hned vyskoci alert a nekdo se na to jde
podivat, proc se neozyva. Tim se resi i Vas problem po aktualizaci -
neprijdou data, neco je spatne a hned to vim.

Jinak problem s posilanim mailu jsem uz na vic mistech resil pres
postfix+SendGrid.
Lokalne na siti bezi postfix, ktery si povida se zarizenim bez
prihlasovani a sifrovani. Postfix pak dela relay na
https://sendgrid.com/pricing/ funguje to skvele a do 100 e-mailu/den
je to zdarma. Pripadne je mozne si delat relay na libovolny svuj smtp
server.
Maily z toho pak cist treba ve FreeScoutu (doporucuji spustit v
dockeru) a mate jednoduse vyreseny problem.