Re: Muze byt proud N vodicem vyssí nez proud fazi?

Lubor Otta butan na centrum.cz
Úterý Listopad 29 10:46:41 CET 2022

No celý trojnásobek to nebude, jenom 2(cos(10))+1
Ale v praxi se to běžně nevyskytuje, takže se ten nulák klade tenčí než fáze.
Lubor

> Od: "Pavel Kadečka" <pavel.kadecka na gmail.com>
> Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Datum: 29.11.2022 09:51
> Předmět: Muze byt proud N vodicem vyssí nez proud fazi?

Přátelé,na starý kolena jsem se dozvěděl, že v 3f soustavě proud procházející N vodičem může být vyšší než proud, který prochází fázovým vodičem. Ani po shlédnutí vysvětlujícího videa mi to hlava tak docela nebere:https://www.youtube.com/watch?v=YZMAHz5SB6w <https://www.youtube.com/watch?v=YZMAHz5SB6w>S odporovou zátěží není co řešit, při symetrickém zatížení je proud N-kem přesně nula, při zatížení jen jedné fáze je proud N-kem přesně stejný jako proud tou fází. Tolik selský rozum.Jenže s ne-odporovou zátěží tam vstupují harmonické a v krajním případě může proud být i 3x vyšší.Máte někdo praktickou zkušenost? Co by se stalo, kdyby tam ten N-vodič nebyl?Pavel Kadečka.