OPA218

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Listopad 28 15:29:47 CET 2022

[preposielam]

Ahoj,

Já bych jej chtěl použít pro převodník proud -50A až +50A na 0-10V. Tedy
převáděl by vlasně úbytek na rezistoru v záporném přívodu. Předpokládal
jsem úbytek cca 10mV, takže potřebné zesílení 500. Je to reálné?

Ještě doplnění, rozlišení na vstupu je 0-10V 1000 kroků, takže 10mV. Při

zesílení 500 by tedy na vstupu měla být chyba menší než 20uV.

A nebo byste to řešili raději hallovou sondou, třeba HCS-LSP 06a 10a 15a
20a 25a 30a 50a

K tomuto relativne kompletnemu zadaniu by som chcel dodat snad len dve
otazky. Prva aka je rozlisovacka, teda citlivost na zmenu prudu pri
jednotlivych Hallovych senzoroch a pri Kelvinovych snimacich odporoch?
Toto by mohol byt tiez jeden faktor pri rozhodovani. A druha otazka je
technicka realizacia pristrojoveho operacneho zosilnovaca. A tuna
vyskoci dalsia podotazka, ci potrebujete zaporne napatie pre OZ? Ja si
myslim, ze ano. Dalej to zosilnenie 500 je podla mna dost velke, takze
aby to nekmitalo, rozdelil by som ho na viacere OZ, napr. 2x5x50. To
ma aj tu vyhodu, ze urcite budete potrebovat obmedzit frekvencne pasmo
celeho zosilnovaca. To ste tiez nespecifikoval.

No a ku tomu vsetkemu este treba uvazit nejake chybove stavy, odolnost
voci ruseniu a prepatiam, plus poziadavky od testovacov klima + EMC.
Ono to s tymi uV nie je vobec taka sranda ako sa zda na prvy pohlad. Z
praktickeho hladiska by som si postavil na univerzalke alebo pokusnom
DPS nieco s OP07 a ked to budete mat vychytane, tak by som hladal
nieco specifickejsie a tam je uz moznosti viacej, myslim, ze su OP77,
177 a podobne. A tie su urcite v dip. A nezabudnite aj na pravidelnu
kalibraciu... Teplota sa meni pocas roka tiez.

Uprimne povedane ja by som sa pozrel po nejakom sigma-delta
prevodniku, ktory ma cely ten signalny retazec integrovany na cipe a
ma rozsahy od +-10mV na vstupe. Pripadne by mal na vstupe len jeden
operak s malym zosilnenim, ktory by len posunul vstup z Kelvina do
kladneho rozsahu toho sigma delta prevodnika. Ale to zavisi od toho
aky je rozpocet na tuto cast obvodu.

A.