Re: Páječka TS100 10 ks?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Neděle Listopad 27 22:41:22 CET 2022

Aha. Takže jestli jsem to z nějakého PDF správně pochopil, tak
překalibrovat teplotu je až moc snadné.

Zkusil jsem ještě záchranu v podobě ctrl+F a passw, ale nic.
Tak nic, tohle nejsou páječky vhodné pro kroužek:-)

Zatím pájení na začátečnících začíná cca takto (proběhlo zrovna minulý
pondělí):
- Napřed si všichni nastavte si 270 °C, to je mezi 250 a 300, pak teprv
zapojujte do zásuvek
- Máte už všichni nastaveno 270?
- 270 je mezi 250 a 300
- Máte už všichni nastaveno 270?
- Koukjejte sem: Pocínujte od každé součástky jednu... Ano, všichi kdo
mají nastaveno 270 měli dávno zapojit páječky, tak teď budeš muset čekat
až se ti ohřeje
- 270 je mezi 250 a 300
- Máte už všichni nastaveno 270?
- Když zhasla, tak už si myslí, že je ohřátá
- Tak znova, koukjejte sem: Pocínujte od každé...  Proč si neřek, že
nemáš páječku?
... o 5 minut později
- Tak koukat sem!
- Koukat, ne pájet, ne čistit, napřed koukat.
- Do jedné ruky vemte páječku, do druhé cín
- Ano, celý jste to už viděli s vypnutejma zásuvkama, ale jsem si jist,
že půlka lidí to potřebujou vidět ještě 3x
- Pocínujte od každé součástky jednu pájecí plochu, jen jednu, jen
trochu cínu a rychle, aby se nestihlo odpařit tavidlo
- Koukejte, takhle
- No a ty sis zatím pocínoval všechno a velkejma boulema - Koukejte,
takhle to vypadat nemá, ten bude mít všechno nakřivo a všechno se bude
snažit ujet pryč
- Těsně před pájením, až budete už držet cín v ruce, očistěte páječku
:-)

Ne, tam nesmí jít štelovat nic dalšího:-)

Ale je fakt, že úspěšnost prvního pájení, bývá po tomhle bláznivém úvodu
tak 60 % funkčních blikátek, přestože na to zbejvá třeba jen 30 minut.
Velký podíl na tom mají profi desky z číny a správná teplota:-)
Jenom tentokrát neplánovaně stavěli pípátka, protože desky na blikátka
byly zašantročený neznámo kde ... nalezeny hned po kroužku.
Jo a taky byla jen půlka páječek, naštěstí přišla jen půlka dětí, což
asi souvisí s tím, že minule bylo 1 dítě omluveno kvůli neštovicím:-)
A teď kroužek nebude a souvisí to s tím, že reklamovaných 29 bodů v
Baluově testu jsem dosáhnul při 39 °C ... pupínky se neobjevily, tak
snad chřipka nebo covid. No nic, jdu si zase lehnout.

PH