Re: [OT] mechanická závada

Jirka Mww jirka.mww na gmail.com
Úterý Listopad 22 15:13:00 CET 2022


Mám podobnou zkušenost. Kdysi, když jsem ještě pracoval, jsme vyvíjeli
jedno zařízení, kde byly dva motory, které nikdy nepracovaly současně.
Měniče byly tehdy drahé, tak jsme to řešili tak,
že na výstupu měniče byl stykač, který přepínal výstup mezi těmi dvěma
motory. Motory byly ale každý jiný a potřebovaly jiné parametry v měniči,
takže se to v cyklu cca 2 minuty přeprogramovávalo.
Měniče začaly po světě po cca půl roce odcházet, bohužel i v daleké cizině.
Řešilo se to s výrobcem ( nebudu jmenovat) a přišlo se na to, že některé
parametry si měnič po zapnutí přepisuje z FLASH do RAM ( tam nebyl problém)
, ale některé si mění přímo ve FLASH.   Protože to ale výrobce neměl nikde
popsané, musel reklamaci uznat. Bylo toho opravdu hodně.... Pak kvůli nám
změnili firmware a všechny parametry, co jsme potřebovali měnit,
přestěhovali do RAM.

Zdravi
Jirka Sloupenský  OK1MWW


út 22. 11. 2022 v 13:54 odesílatel Pavel Poucha <pavel.poucha na papouch.com>
napsal:

> Zdravím,
>
> a kolikrát smíte televizi přeladit? To je řečnická otázka, pamatuji se,
> jak jsme dojeli na tvořivost zákazníka.
>
> Dělali jsme jakési počítadlo, které svůj stav posílalo přes http GET a
> nulovat se dalo v odpovědi. Tak jsou to mají naše Quida. Tvořivý zákazníka
> le přišel na to, že nulovat se také dá přes web, kde je tlačítko
> konfigurace. Udělal si tedy script, kterým otevřel konfiguraci a uložil jí.
> Počítadlo po 10 minutách takto "konfiguroval" a tím i nuloval. Tenkrát
> ještě nebyly FRAM, konfigurace se ukládala do nějaké paměti s omezeným
> počtem cyklů.
>
> Takže po půl roce začali počítadla odcházet, měnili jsme paměti na sále
> více kusech. Teprve když odešly desítky kusů a problém byl stále horší,
> přišli jsme na to, čím to je. Byl z toho spor, jestli to takto používat je
> normální nebo ne. Nakonec jsme všechny paměti preventivně vyměnili a
> naučili zákazníka používat GET.
>
> S pozdravem
> ing. Pavel Poucha
> jednatel
> pavel.poucha na papouch.com
> Tel. +420 777 232 485
>
> Papouch s.r.o. - vývoj
> Papouch store s.r.o. - obchod
> Papouch production s.r.o. - výroba
> Workmonitor s.r.o. - monitorování výroby
>
> Máte-li chuť, navštivte naše stránky http://www.papouch.com/
>
>
> út 22. 11. 2022 v 13:11 odesílatel Petr Zahradník <clexpert na clexpert.cz>
> napsal:
>
>> Opravdu to tam mají:
>>
>>
>>
>> https://www.samsung.com/cz/support/warranty/
>>
>>
>>
>> Používání Výrobku způsobem, odpovídajícím provozu Výrobku v domácnosti,
>> tj. mechanické součásti Výrobku, které se při používání opotřebovávají,
>> jsou v provozu do 1000 provozních hodin za rok (např. snímací hlavy,
>> páskové a CD mechaniky nebo jejich součásti a další) a zobrazovací části
>> jsou v provozu do 2500 provozních hodin za rok (např. obrazovky,
>> signalizační či kontrolní panely, žárovky, displeje nebo jejich součásti,
>> televizory, monitory, sound-bary a další).
>>
>>
>>
>> Netuším, kde vzali zrovna tuto dobu necelých 7 hodin denně pro domácnost.
>> My tuto dobu pro televizi doma nevyužijeme, ale myslím si, že spousta
>> domácností rozhodně ano. A hlavně to není jen pro televize, ale i pro
>> mobily a tablety. Děti dnes do nich čumí celý den.
>>
>>
>>
>> Záruku lze omezit na běžné opotřebení, to ano. Třeba boty, ty se řeší
>> často. Nebo třeba nabíjecí cykly akumulátorů. Je potřeba rozlišovat vadu od
>> opotřebení, každé zařízení má nějakou životnost. Ale jestli lze záruku
>> takhle jednoduše omezit hodinami za rok, to fakt nevím.
>>
>>
>>
>> A nejsou sami, třeba Sony to má taky, dokonce úplně okopírované:
>>
>>
>>
>> https://services.sony.cz/support/cs/warranty/general?
>>
>>
>>
>> Je používán způsobem, odpovídajícímu provozu v domácnosti, tj. mechanické
>> součásti, které se při používání opotřebovávají jsou v provozu do 1000
>> provozních hodin za rok (např. snímací hlavy, páskové a CD mechaniky nebo
>> jejich součásti) a zobrazovací části jsou v provozu do 2500 provozních
>> hodin za rok (např. obrazovky, signalizační či kontrolní panely, žárovky,
>> displeje nebo jejich součásti). Pro prosvětlovací lampy projekčních
>> televizorů nebo videoprojektorů je stanovena doba životnosti 6 měsíců od
>> data prodeje za předpokladu, že lampa nebude v provozu déle než 1500 hod.
>>
>>
>>
>>
>>
>> Petr Zahradník, počítačový expert
>>
>> e-mail: clexpert na clexpert.cz
>>
>> mobil: 602 409 601
>>
>> http://www.clexpert.cz, http://www.zahradniksebavi.cz
>>
>> Petr Zahradník, Computer Laboratory
>>
>> Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
>>
>>
>>
>> *From:* Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> *On Behalf Of *Aleš Filip
>> *Sent:* Tuesday, November 22, 2022 9:01 AM
>> *To:* hw-list na list.hw.cz
>> *Subject:* Re: [OT] mechanická závada
>>
>>
>>
>>
>>
>> Dobrý den,
>>
>> Teď na FB řeší, že Samsung neuznal reklamaci televize (závada na panelu)
>> z důvodu, že televize má najeto více než 2500hodin/rok. Prý je to v
>> záručních podmínkách.
>> Má na to Samsung právo?
>>
>> S pozdravem,
>>
>> --
>>
>>  Aleš Filip
>>
>>  Kutná Hora
>>
>>  http://xanadu.khnet.info
>>
>>
>>
>> Dne 16.11.2022 v 12:24 Petr Zahradník napsal(a):
>>
>> Víme. Je to paragraf 2161 odstavec 2 NOZ. Teď je to 6 měsíců, od nového roku to bude 12 měsíců.
>>
>>
>>
>> Petr Zahradník, počítačový expert
>>
>> e-mail: clexpert na clexpert.cz
>>
>> mobil: 602 409 601
>>
>> http://www.clexpert.cz, http://www.zahradniksebavi.cz
>>
>> Petr Zahradník, Computer Laboratory
>>
>> Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20221122/79a61577/attachment.htm>


Další informace o konferenci Hw-list