RE: [OT] mechanická závada

Petr Zahradník clexpert na clexpert.cz
Úterý Listopad 22 13:11:27 CET 2022


Opravdu to tam mají:

https://www.samsung.com/cz/support/warranty/

Používání Výrobku způsobem, odpovídajícím provozu Výrobku v domácnosti, tj. mechanické součásti Výrobku, které se při používání opotřebovávají, jsou v provozu do 1000 provozních hodin za rok (např. snímací hlavy, páskové a CD mechaniky nebo jejich součásti a další) a zobrazovací části jsou v provozu do 2500 provozních hodin za rok (např. obrazovky, signalizační či kontrolní panely, žárovky, displeje nebo jejich součásti, televizory, monitory, sound-bary a další).

Netuším, kde vzali zrovna tuto dobu necelých 7 hodin denně pro domácnost. My tuto dobu pro televizi doma nevyužijeme, ale myslím si, že spousta domácností rozhodně ano. A hlavně to není jen pro televize, ale i pro mobily a tablety. Děti dnes do nich čumí celý den.

Záruku lze omezit na běžné opotřebení, to ano. Třeba boty, ty se řeší často. Nebo třeba nabíjecí cykly akumulátorů. Je potřeba rozlišovat vadu od opotřebení, každé zařízení má nějakou životnost. Ale jestli lze záruku takhle jednoduše omezit hodinami za rok, to fakt nevím.

A nejsou sami, třeba Sony to má taky, dokonce úplně okopírované:

https://services.sony.cz/support/cs/warranty/general?

Je používán způsobem, odpovídajícímu provozu v domácnosti, tj. mechanické součásti, které se při používání opotřebovávají jsou v provozu do 1000 provozních hodin za rok (např. snímací hlavy, páskové a CD mechaniky nebo jejich součásti) a zobrazovací části jsou v provozu do 2500 provozních hodin za rok (např. obrazovky, signalizační či kontrolní panely, žárovky, displeje nebo jejich součásti). Pro prosvětlovací lampy projekčních televizorů nebo videoprojektorů je stanovena doba životnosti 6 měsíců od data prodeje za předpokladu, že lampa nebude v provozu déle než 1500 hod.


Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz<mailto:clexpert na clexpert.cz>
mobil: 602 409 601
http://www.clexpert.cz<http://www.clexpert.cz/>, http://www.zahradniksebavi.cz<http://www.zahradniksebavi.cz/>
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Aleš Filip
Sent: Tuesday, November 22, 2022 9:01 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: [OT] mechanická závada


Dobrý den,

Teď na FB řeší, že Samsung neuznal reklamaci televize (závada na panelu) z důvodu, že televize má najeto více než 2500hodin/rok. Prý je to v záručních podmínkách.
Má na to Samsung právo?

S pozdravem,


--

 Aleš Filip

 Kutná Hora

 http://xanadu.khnet.info

Dne 16.11.2022 v 12:24 Petr Zahradník napsal(a):

Víme. Je to paragraf 2161 odstavec 2 NOZ. Teď je to 6 měsíců, od nového roku to bude 12 měsíců.



Petr Zahradník, počítačový expert

e-mail: clexpert na clexpert.cz<mailto:clexpert na clexpert.cz>

mobil: 602 409 601

http://www.clexpert.cz, http://www.zahradniksebavi.cz

Petr Zahradník, Computer Laboratory

Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem





------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20221122/12b5faf1/attachment.htm>


Další informace o konferenci Hw-list