Re: OT Páteční fyzikální úloha

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Sobota Listopad 19 00:18:33 CET 2022

Tak tu vejšku si nepamatuju, ale podle mapy je délka skutečně cca 2x
metr, takže ano, realita se od jí inspirovaného zadání poněkud liší. Ona
i ta rychlost byla nižší, baterka měla půlku čárek, ale bylo ještě před
cílem a po zabloudění, tak radši šetřit. Aspoň bylo docela snadný
popoběhnout.

Rozvor je 94 cm, místo pod je 3-9 cm podle zatížení odpružení.
23 km/h je shodou okolností max. rychlost, jak jí obvykle ukazují radary.

Brzdnou dráhu 6 m bych tý Xiaomi asi věřil, obzvlášť proto, že má přední
náhon a vypadá že asi úplně stejnou řídící jednotku, jako moje Aprilia,
kde ta elektrická brzda brzdí naprosto šíleně, tzn. když tady brzdí
vepředu, bude to ještě šílenější:-)

Když je to očekávané, plánované a nacvičené, tak se dá lecos, např.
zvednout přední kolo třeba půl metru a pak ve vzduchu sklonit zpátky a
tím si efektivně zvýšit výšku o 25 cm. Dopadnout z 25 cm by nebyl
problém*, z celkem 50 už bych očekával větší zážitek. Teda ale na tý
neodpružený Xiaomi bych to zažít nechtěl, bál bych se, že se pode mnou
rozpadne:-)

Kolem dětí jsem projel před schodama a pak ve směru jízdy už bylo
desítky m volno. Jedno z uvažovaných řešení bylo prostě koloběžku
zahodit, ale oproti tomuto ze skejtu osvědčenému řešení jsem vyhodnotil
jako rizikový řídítka, že by mi mohly padnout pod nohy. Takže radši
držet. Ve finále jsme se všichni zasmáli a nebyl problém pokračovat v
jízdě bez zastavení:-)

*V Holešovicích je na břehu místo, kde je překážka, která se nejlíp
překonává právě přeskočením max. rychlostí. On je to vlastně takovej
skokánek. Ideální je na něj hodně rychle najet a při tom ještě
zrychlovat. Nejlepší zážitek je to asi na Lime, jako zrovna dneska ráno:-)

PH