Re: usb-c power delivery dotaz

Vojtěch Petrucha petrucha na volny.cz
Středa Listopad 16 09:55:33 CET 2022

zdravim,

no podle specifikace to možné je..

Universal Serial Bus  Power Delivery Specification  Revision: 3.1 Version: 1.6  Release date: October 2022, USB_PD_R3_1 V1.6 2022-10.pdf z usb.org

to na několika příkladech zobrazuje, v úvodu zmiňuje třeba: "enabling new higher power use cases such as USB powered Hard Disk Drives (HDDs) and printers."

ale třeba u toho dellu jsem u nějakého inspironu našel jen "USB 3.2 Gen 2 Type-C port with Power Delivery/DisplayPort Connect devices such as external storage devices, printers, and external displays. Supports Power Delivery that enables two-way power supply between devices. Provides up to 15 W power output that enables faster charging."

no a 15W zavání 5V a 3A..  15W by nám sice určitě stačilo, ale já doufal v to větší napětí, aby nemuselo být tolik ampér...

no obávám se že prostě 12V externí adaptér přes klasický napájecí jack bude jistota...

v.

> Od: "Jaroslav Lukeš" <lsh na wo.cz>
> Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Datum: 15.11.2022 20:37
> Předmět: Re: usb-c power delivery dotaz

Myslím, že od toho chcete, aby vejce snášel kohout.

 PD je zdroj, notebook je spotřebič. Nemůžete od notebooku chtít, aby
 dělal PD zdroj. Ale možná se časem i dočkáte (jako jsme se dočkali
 žlutých USB portů).

 Pročtěte si specifikaci PD a USB napájení, aby jste pochopil, kdo co od
 koho a kdy žádá.