MECH: CHEM: lepeni krabicky z materialu/sendvice dibond vterinakem s plnicem ?

ajtservis info na ajtservis.cz
Středa Listopad 9 12:46:09 CET 2022

hezky den.
podelim se s vysledkem lepeni krabek. fotky doplneny a aktualizovany tady:
https://tomik-k.rajce.idnes.cz/krabka_dibond_3mm_lepeni/
nejdrive jsem delal pokus pevnosti koutoveho spoje. ne spoje "na tupo",
diky za upozorneni na nepresny popis.
spoj byl vyfrezovany a ohnuty dibond do "L", cca 100x50mmx3mm(2x 50mm
strana) a pokus zalepit ten vnitrni roh a co to vydrzi pri pokusu o
rozevreni. proti finalnimu pouziti, jen udrzet ohnutou krabicku
pohromade, tedy podstatne drsnejsi test.
pevnost jsem testoval temer okamzite, cca do max. 10-20s.
pouzito pokazde pouze super ridke lepidlo od KAVANa.
jako plnic jsem pouzil ten od KAVANa, coz je sklenena mikrobalotina, o
velikosti zrna 0,08-0,1mm(na fotkach z usb mikroskopu). pak jsem jeste
nasel napln do piskovacky, nejakej bilej korund, zrnitost 60 a 220 a
nakonec i tu jedlou sodu.
vsechno drzi moc pekne. subjektivne nejlepe spoj s plnicem KAVAN.
spoj praskl ruzne, ale vetsinou v housence. mozna pockat dele, aby se
spoj vice vytvrdil ? ale i tak super vysledek ve vterinach :-)
ani v jednom pripade nedoslo k zadnemu kouricimu jevu, jako ze prudka
reakce a otepleni spoje. jednoznacne nejlepe jde ale davkovat plnic
KAVAN. krasne pomalu pravidelne "vyteka" z lahvicky, stejne jako jsou v
ni lepidla. zrovna ale plnic i super ridke lepidlo je v modre, coz se
plete a musel jsem lahvicku "preznacit)
kdyz mi lepidlo doslo(pred chvili) , tak jsem zkusil jen obyc ridke, ze
stejne rady a to uz proste funguje problematicky. ma snahu tvrdnout a
delat krustu uz na povrchu plnice. tak jednoznacne SUPER ridke je
spravne. lahvicku jsem doplnil davkovaci ktakou jehlou z TME modre
barvy/0,5mm. lahvicka neni vhodna na prene kapani.
cena takove dibond krabicky na cm3(jen DIBOND bez prace) vychazi
podstatne lepe nez krabicky MARS, ty mlecne, pevne. pouzivam je
samostatne a je to ok. ale hrozne podrazily a samozrejme nemaji idelani
rozmer do mojich prepravek 600x600x75mm(misto supliku). ted uz nebudu
skladovat vzduch :-) a ve spojeni s mojim "patentovanym" zavitotycovim
regalem s variabilni rozteci polic(viz fotky) me to snad nakonec
zachrani od skladovaciho neporadku :-) reseni na miru je vzdy lepsi nez
se prizpusobovat a prostoru je sakra malo.
lepeni zdar !
tomik.

AJT SERVIS s.r.o.

Oparno 65