DCF hodiny - signal

Sobota Listopad 5 20:17:03 CET 2022

Ten vysílač má sice 50 KW, ale vzhledem k té vůči délce vlny malé
vysílací anténě se prý daří vyzářit něco přes 20 KW. Ale i to je hodně.
Šířka pásma DCF přijímačů je okolo 10 Hz, takže když to porovnáme s
dlouhovlnným rozhlasovým vysílačem s cca 1000x větší šířkou pásma, musel
by mít výkon 20 MW. Největší používaný výkon na dlouhých vlnách byl snad
1,5 MW a to už bylo slyšet snad do 1000 km.

Anděl