Re: [OT] Využití rozpadového tepla k chlazení jaderného reaktoru

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Čtvrtek Listopad 3 16:22:00 CET 2022

Na tom zase rak moc nezáleží. Podstatné je, že chemické energie je v
atomu asi o _sedm_ řádů méně než se dokáže uvolnit z jádra.

A i u té chemické, pokud je velké množství materiálu, selhává zkušenost.
Viz případ výbuchu 2750t dusičnanu amonného v v bejrútském přístavu. A
já ani nemusím chodit tak daleko. Ještě za totáče chytla siláž v takové
té modré věži "Vítkovice" za obcí Velká Dobrá. Tu věž většina lidí zná
jen z dálky a zdá se mu poměrně malá, ale chyba lávky, je to docela
kolos, velký jako několika patrový dům.
Velitel zásahu na základě selského rozumu usoudil, že když do toho pustí
3B proudy najednou, oheň prostě uleje. Kolega, který právě ukončil VŠB
mu radil, že je to blbost, neví co se uvnitř děje, věž bude stejně na
odpis, takže lze počkat na speciální hasicí přístroj z Ostravy a uhasit
to inertním plynem. Jenže veliteli se nechtělo čekat, tak do toho tu
vodu fakt pustili (hasiči jsou pro každou srandu). Vrchol té věže se
našel o kilometr dál v Braškovském lese, takže se nikomu nic naštěstí
nestalo. Ale kdyby to náhodou vyletělo na druhou stranu a spadlo to do
vsi, tak by pan velitel vylezl z kriminálu až na Havlovu amnestii.

Mrazík