Re: OT: Nástroj na měření rozměrů z obrázku

d.petr d.petr na post.cz
Středa Listopad 2 11:06:52 CET 2022

Na obrázky používám GIMP. Tady bych ho asi použil taky, měření má.
Otevřu obrázek, změřím v pixelech (třeba) hranu, jejíž rozměr znám.
Teď teda použiju kalkulačku a spočítám, kolik pixelů odpovídá jednomu milimetru.
Pak (změna rozlišení obrázku): pravé myšítko -> Obrázek -> Velikost tisku. Tam "scvaknu" obě (X i Y)
rozlišení, aby se udržovala stejná, vedle nich vyberu "pixelů/mm" a tu prve spočítanou hodnotu do
rozlišení zapíšu (měla by být stejná pro X i Y). Potvrdím "OK".
No a pak už jen měřím. Když mám dole na obrázkové liště vybráno "mm", zobrazují se mi změřené
vzdálenosti v pixelech a "správných" mm.
Snad je to pochopitelné a půjde to najít i v případně trošku jiné verzi GIMPu, než mám já.
P.