Re: zase prodloužení sbìrnice

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Květen 30 21:27:45 CEST 2022

> Pak by bylo moµné je připojit na koleji±ti kamkoli, bez dodatečné
> kabeláµe (jen 2 dráty k nejbliµ±ím kolejnicím).
> Ale samozřejmě by ty hodiny potom musely mít vlastní procesor.

A museli by mat vlastnu lokomotivu.

S tymi '595 upozornujem na inherentnu nectnost '595, kde zretazovaci vystup
(Q7', Q7S, pin 9) je odvodeny z tych istych hodin ktorymi je zachytavany
Q0. Staci male oneskorenie hodin medzi za sebou nasledujucimi '595 a bac,
nasledujuca '595 uz chyti nie to co bolo Q7 v predchadzajucom obvode a
predchadzajucom takte, ale to co bolo Q6.

Tu by mali nasledovat nejake kecy o setup/hold time a propagation delay,
ale nie to je pointa. Pointa je, ze ak tie hodiny su nejake pokrkvane,
lebo cojaviem odrazy na dlhom vedeni alebo je budic pretazeny, tak mozu
mat dlhu nabeznu hranu, a na nej jednotlive '595 mozu "pochopit" ze je
hrana hodin na inom mieste. Obvykle ak to clovek ma na doske pohromade tak
tie hrany hodin su OK, ale ak sa to pokusi predlzit nejakou pochybnou
metodou a na druhom konci cojaviem nepouzije slusny budic na "reshaping",
a este jednotlive '595 kvoli pretazeniu nespravne natiahnutej zeme nemaju
svoju zem na tej istej urovni, tak...

... ze odkial to viem, ze...

wek

PS. Neda mi nepripomenut KKT595IoT, ktory pochopitelne ziadnymi podobnymi
nectnostami netrpi https://www.mikrozone.sk/news.php?extend.1150.1