Re: zase prodloužení sběrnice

Martin Locker locker na vosrk.cz
Pátek Květen 27 19:47:10 CEST 2022

A nebylo by lepší dát tomu displeji trochu inteligence (třeba tvého oblíbeného mrňavého PICe). A toho vzdáleně krmit přes libovolnou linku (RS485, .. ) nebo vláčkové DCC.

Martin
----- Původní zpráva -----
Odesilatel: Jindrich Fucik (fulda na seznam.cz)
Datum: 27/05/2022 19:11
Příjemce: HW-news (hw-list na list.hw.cz)
Předmět: zase prodloužení sběrnice

Ahoj,

před nějakou dobou jsem dělal displej s filament LED. Funguje to hezky a
leckomu se to líbí.
Včera jsem s ním machroval v hospodě před vláčkařema a oni že se jim to
líbí a že chtějí taky takové, ale aby to ovládání mohlo bejt tak alespoň
10 m daleko.

Jen připomenu, že aktuální stav je, že displej je balík posuvných
registrů 74HC595 a tranzistorových polí ULN2003. To když dám na 10 m
kabel a ještě po něm budou běhat mašinky, tak to moc nedopadne.

Tak si říkám, že bych to posunul na větší napětí, já mám rád TC4427, tak
třeba tím na nějakých 12V. Použiji nějakou přijatelně nízkou rychlost.
Na druhé straně pak dám dělící odpory a 74HC14 a bude to.

Dělící odpory dejme tomu 100R a 150R, takže celkovej proud bude 50 mA.

Co si o tom kdo myslíte?
(trochu mrzuté je, že TC4427 má dva kanály a já bych potřeboval 3, takže
je to takové nevyužité)

Druhá možnost je, že použiji RS-422, tedy na straně budiče MC3487 a na
straně displeje MC3486.

Díky