OT Mech strunovka a létající bordel z ní

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Pátek Květen 27 10:07:56 CEST 2022

Určitě je tu plno zahradníků a nemyslim příjmením :-). Potřeboval bych
vyřešit jeden problém. Mám aku strunovou sekačku (no strunovou, není tam
struna, ale takový plastový jazýček, ale to je jedno) funguje, všechno
dobrý nicméně potřebuji častěji sekat v místech kde není žádoucí, aby od
sekačky cokoliv odlétávalo a poškozovalo okolní zeleň. Rucne (srpen,
nůžkami... kosou se tam nedostanu) se mi to fakt sekat nechce a pořizovat
cokoliv dalšího se mi také moc nechce (aku nůžky treba jak mají takový ten
hřeben co se mrska ze strany na stranu, no možná je pořídit v nouzi...).
Myslel jsem udělat kolem toho "nože" takovou jakoby zástěru (na sekace u
noze smerem ke mě je kryt ve tvaru pulkruhu a z té druhé volne půlky odemne
to asi létá), ale zase aby to nepřekazelo v sekani a bylo alespon částečně
vidět co sekam... První sekani na jaře tj vyšší trávu mohu udělat bez
"zástěry", ale ty další kdy začínají růst listy už je cokoliv
odlétávajícího od sekačky nežádoucí. Jak na to? Nějaké nápady ideálně
overene? Něco namalovat a vytisknout není problém (pokud se to vejde na
stolek tiskarny). Pokud se seká casteji (jednou týdně či za 14 dni) tak
naroste cca 5 ci mozna 10cm takže je to posekany za chvilku a možná bych
tedy ani nemusel vidět co sekam (vidět pod kryt). Ale třeba je na to nějaká
jiná finta...