Pb free pajka

Petr Zahradník clexpert na clexpert.cz
Středa Květen 25 22:28:38 CEST 2022

No ono je to docela individuální. Už jsem se setkal s tím, že ne všechno, co vyhovuje mně, vyhovuje i ostatním. Mně toho vyhovuje docela dost. Bezolovnatě pájím od roku, kdy to bylo povinně zavedeno. A po nějaké době jsem přešel na bezolovo i pro své bastlení. Jinými slovy, olovnatou pájku jsem nepoužil aspoň tak 10 let, přestože nějaké větší zásoby olovnatého ještě někde mám. Pájím trubičkovou pájkou i pájecí pastou. Vše bezolovo. Pořád, každý den, cokoliv. Nemám problém. Co se týká trubiček, jak už jsem do konference jednou psal, mi vyhovuje třeba toto:

Sn99,3Cu0,7
Sn96,5Ag3Cu0,5
Sn95,5Ag3,8Cu0,7

Fakt je, že jednou jsem koupil ve Farnellu nějakou předraženou pájku, naštěstí jen malé množství na zkoušku, ale to se opravdu nedalo. To byla „sračka“ neskutečná. Možná bych i dohledal, co to bylo, kdyby někdo vyloženě potřeboval varovat 😊

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz<mailto:clexpert na clexpert.cz>
mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Michal Grunt
Sent: Wednesday, May 25, 2022 9:03 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Pb free pajka

Doporucte mi prosím Pb free pajku za nějaký rozumný peníz... Jsou v tom docela veliké rozdíly co jsem koukal. Nedávno jsem měl cest s jednou poprvé pajet a spadla spíš do kategorie těch horších (vůbec se nerozlevala a byla dost matna). Dobře se mi paji třeba s trubickou o průměru 0.5mm (Donau HS10 S-S60Pb38Cu2 - doporučil mi PZ a nemá to chybu tak něco takového v Pb free...).

https://youtu.be/4JQgtYsXS_o

Dekuji