Umístění převaděče OK0D na Lysé a radioamatérská chata

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Pátek Květen 20 14:10:09 CEST 2022

Zdravím,

dovolím si při pátku netechnický dotaz.  Na Lysé je radioamatérský
převaděč OK0D, byl jsem dnes ráno na Lysé (po strašně dlouhé době)  a
nějak jsem nemohl najít jeho antény. Naposled jsem byl na Lysé v roce
1990 (možná 89) v rámci setkání radioamatérů u hospody u Veličků. V té
době jsme  bylina Lysé  v nějaké radioamatérské chatě, u ní stál stožár
s anténami jak pevnými, tak s rotátorem.  A tam byl tehdy umístěn i OK0D.

Při dnešní návštěvě jsem to tam nějak nepoznával - na severu je starší
dřevená chatička, ale kromě tří bubnů "Alcom" nejsou v okolí žádné
radioamatérské antény.  Dále je tam stanice horské služby, evidentně
nově rekonstruovaná a vedle ní stojí menší ocelový stožárek s anténami.
Kromě klasických "wifi" antén, většinou horny na 60Ghz tam byl i prut,
který by na 2m být mohl. Dále je tam meteostanice, taktéž s hromadou
antén na střeše, ale jen mikrovlnná pojítka.  Vysílač a jeho ochozy jsem
lehce okoukl, ale nic neviděl.

Tušíte někdo jak to tam teď je a jaký měla osud radioamatérská chata?

Dotaz 2 - jak to vlastně teď vypadá s provozem přes převaděče, je to
živé a nebo to umírá?

Díky

Petr (hodně ex OK2UXR)