[OT] [OT:] Pomoc uprchlikum

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Čtvrtek Květen 19 08:42:04 CEST 2022

Zahraju si trochu na ďáblova advokáta, ale třeba existuje ještě jiná
možnost:

Nejste uprchlík, ale "normální" emigrant, co z vlastní země odešel už před
pár lety, protože se vám nezdálo, co se tam děje, a zjistil jste, že v ČR by
se vám mohlo dýchat líp. Pracovat umíte i chcete, nejdete si tu tedy práci a
vlastně zjistíte, že od nikoho nic nepotřebujete a že je vám tu fajn.

Po čase Putin zešílí a napadne Ukrajinu, okolní svět se spojí a uprchlíkům z
UA začne pomáhat, jak může. Jen vy pak zjistíte, že už nemáte život tak
snadný jako předtím, v práci vás najednou nikdo nepotřebuje a vám by se
přitom hodilo, kdyby vám všichni dali pokoj a chovali se jako dřív.

Jo, to by bylo fajn, jen současná hysterie a oboustranná propaganda tvrdí,
že jste hajzl a žerete malé děti - přičemž vy jste před těmi lety utekl
především proto, abyste malé děti žrát nemusel - nemáte nárok vůbec na nic,
máte totiž ruský pas...

A pak se stane, že si ten tlak vybere svoji daň a vám pořádně hrábne a tu
frustraci a v tu chvíli už i nepokrytou závist si vybijete třeba v ne úplně
střízlivém stavu tím, že někomu ve vzteku propícháte gumy. Neobhajuju to,
ale chápu, že se to tak nějak může stát.

Dovedu si tu frustraci představit, jeden takový případ mám v přímém dohledu
a s jedním takovým se znám, druhý z blízkého doslechu (teda až na to
vybíjení frustrace na cizích gumách, k tomu se žádný z nich nepřiznal, ale
na prášky jsou z toho všichni).

Hele, neobhajuju to, sám bych to fakt neudělal ani v krizovce, ale taky vím,
že sám bych asi neměl koule na to se sbalit a přestěhovat rodinu jinam jen
proto, že nesouhlasím s tím magorem, co (tenkrát "jen") obsadil Krym. Odejdu
z ryze etických důvodů, a najednou jsem před celým světem za vyvrhela já.
Hodně fajn situace.

Konec ďáblova advokáta - možná jsem to nenapsal nejobratněji, tak mne za to
nebijte, chci jen ukázat, že věci nejsou jen černobílé.

Pavel Kutina