Re: Venkovní kabelový svazek

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Květen 16 14:56:29 CEST 2022

Na materiálu toho plastu dramaticky záleží.
Proto jsem psal, aby tazatel použil venkovní hadici, která bude mít
povrch pravděpodobně z PVC.

Dva zážitky z natáčení:
Dělal jsem si odkouření kondenzačního kotle. Neměl jsem žádnou koncovku
nad střechu, jen jsem prostě vytáhl PE trubku, která je pro odkouření
určená, kousek nad střechu.
Po 3 letech když jsem do té čouhající trubky cvrnknul prsem, tak kus
uletěl. Naprosto zkřehlý materiál.
Vyndal jsem ten poslední díl a zkoumal. Byla tam naprosto jasná hranice
pevný/křehký v místě, tam už svítilo slunce. Zbytek trubky byl taky
vystaven mrazu a vodě, ale nebyl na slunci, a tak byl v původním stavu.
Odřízl jsem ten zkřehlý konec a nastavil hnědou PVC trubkou, určenou pro
dešťové svody.
Po dalších 6 letech je ta trubka stejná, jako když jsem ji přinesl z
obchodu.

Další instalace s venkovní hadicí. Použil jsem to již víckrát, nejstarší
je v provozu cca 30 let.
Natažená mezi dvěma objekty, takže na slunci, mrazu, dešti.
Běžná hadice pro venkovní použití, PVC vrchní vrstva. Vevnitř tažný
pozinkovaný drát, určený pro stavbu plotů. Dál běžný koax 50R pro
Ethernet (v době instalace ještě UTP byla spíš anomálie) a běžný
napájecí kabel 230V (v době instalace ještě 220V).
Funguje stále.

Asi ne nadarmo se třeba plastová okna, která jsou trvale na slunci,
dělají z PVC.

PL