Re: Sledování kočky na dvoře

Kořenský Pavel pavel.korensky na dator3.cz
Neděle Květen 15 22:22:29 CEST 2022

No já nevím, bastlit se dá ledacos. Jenže...

Když přihlédneme k dualitě koček na kvantové úrovni (ověřeno mnohokrát na příkladu našeho kocoura Petronia), tak si nemyslím, že by existovalo fysikálně možné řešení problému.

Jakékoli zařízení "namontované" na kocoura zmizí během cca. pěti minut a je později nalezeno na zcela nepravděpodobném místě (uvnitř pračky, v zavřené zásuvce skříně atd.).

Jakékoli pasivní zařízení umístěné kdekoli a určené k pasivnímu sledování pohybu kocoura je odsouzeno k nezdaru, protože se mu kocour buď naučí vyhnout (nevím jak) nebo tam přestane chodit. Prakticky ověřeno kdysi před několika lety, kdy jsem zkoušel mapovat pohyb kocoura po mezonetovém bytě v době, kdy nikdo není doma, pomocí PIR čidel. Buď tam přestal chodit nebo čidla přestala fungovat (míněno v tom smyslu, že přestala registrovat pohyb kocoura). Když jsem zkoušel zjistit co se děje pomocí web kamery, tak jsem pouze jednou (při úplně prvním pokusu) zjistil, že kocour obešel činnost PIR senzoru tak, že se pohyboval nepřirozeně pomalu, takže čidlo nesepnulo. Jak to zjistil, to netuším. Asi slyšel nějaké člověkem neslyšitelné zvuky (DC měnič, možná jazýčkové relé které sepnulo při pohybu), ale to je jen pracovní hypotéza. Nebo si vydedukoval, že když se pohybuje normálně, rozsvítí se světélko tam, kde dřív nesvítilo a když se pohybuje pomalu, tak se světélko nerozsvítí.

Další pokusy s web kamerou už nebyly, protože kocour nějak poznal, že v daném místě je kamera a jednoduše tam nešel, protože mu nestálo za to být sledován...

Ne, na kočky elektronika nefunguje.

Zdraví PavelK

________________________________
Od: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> za uživatele Pavel Hudeček <edizon na seznam.cz>
Odesláno: neděle 15. května 2022 11:19:29
Komu: HW-list
Předmět: Sledování kočky na dvoře

Dobrý den všem,

mějme klasický dvůr mezi barákama: Baráky 5 pater, dvůr cca tak široký a
3x delší. Kočce je dostupná půlka té délky. Pak je tam několik možností
zalezení do sklepa a část dvora, kam se nedostanu a částečně nevidím. A
taky možnost, že jednoho dne přijde na to, jak se dostat do míst, která
zatím vypadají nedostupně.

Cílem je, abych věděl kde cca je a mohl v klidu odejít domů a otevřít
dveře, až před ně přijde.
Aktuálně je to tak, že tam musím bejt a např. u sklepa čekat až vyleze,
což může být 10-40 minut.

Takže by to chtělo vysílání aktuální, nebo poslední zámé pozice, asi
přes 433/860 MHz?
A hlavně její zjišťování s přiměřenou přesností.
Hlavní problém je, že kočka často chodí podél hrany mezi zemí a barákem
a v dalších podobných místech.

Je nějaké komerční řešení?
Otázka je, jestli má smysl zkoušet použít třeba GPS modulek, nebo je
spolehlivé pokrytí významné části dvora nepravděpodobné.
Nápady na nějaké alternativy?
Je např. nějaké pásmo v DV-KV, které by bylo volně dostupné pro vlastní
poziční systém založený na fázi signálu z několika zdrojů?

Díky,
PH