Jak detekovat pulz

Radek Benedikt benedikt na lphard.cz
Pondělí Květen 9 01:16:29 CEST 2022

Komparátorem, na jeden vstup "rychly" RC clanek pro detekci toho pulzu a na
druhy "pomaly" - prevede DC slozku na napeti vuci kteremu se vyhodnocuji
"rychlejsi" zmeny. Hysterzi se nastavuje citlivost. Tech odporu a
kondenzatoru je tam ale pomerne dost.

Radek (benedikt2hw.cz)

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jindrich
Fucik
Sent: Sunday, May 8, 2022 8:49 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Jak detekovat pulz

Ahoj,

mám takový životní problém, na který asi nedostanu odpověď podle přání.

Mám průběh podle obrázku:
http://jindra.sweb.cz/example1.png
http://jindra.sweb.cz/example2.png
http://jindra.sweb.cz/example3.png

Tady je zobrazený jako AC, jeho DC složka je kolem 2V, není úplně
konstantní, ale když se mění, tak pomalu.
Já bych chtěl být schopen detekovat tyhle špičky.
ALE s použitím co nejmenší (rozměrově) elektroniky.
K dispozici je napájení z baterky, to se nepočítá do celkové velikosti.

Vlastním několik PIC10F322, to by se mi moc líbilo, pouzdro SOT23-6 má
krásnej rozměr. Ale tam je jen 8 bit AD převodník. (při napájení 3V je jeden
dílek 12 mV a to je moc. Takže tudy asi ne.

Pak mám PIC16F15313, tam už je 10 bit AD převodník, takže teoreticky při 3V
napájení 2,929 V na dílek. To bych při nějakém oversamplingu mohl rozeznat.
škoda, že má o tolik větší pouzdro.

Nepřehlédl jsem něco, co by mohlo být užitečné pro ten menší procesor?

Díky