Co je tohle za součástku?

Krucinsky, Ladislav ladislav.krucinsky na linde-mh.cz
Středa Březen 30 22:20:33 CEST 2022

Dovolím si položit tuto obligátní a zde celkem frekventovanou otázku.
Máme na vysokozdvižných vozících zařízení, které pomocí snímačů tlaku v hydraulice, zatížení zadní nápravy, výšky zdvihu, náklonu stožáru a celkové geometrie vozíku počítá jeho stabilitu (takzvaný aktivní zátěžový diagram). Jeho srdcem je cosi jako displej, který ale všechna data z výše uvedených senzorů získává po CANBusu z řídící jednotky vozíku. Samotný displej pouze počítá a zobrazuje výsledky.
Jeden vadný jsem si na stole otevřel a zaujala mne jedna součástka poblíž hlavního procesoru. Nevíte k čemu slouží? Jsou tam vidět cosi jako ramena ladičky, čísla z pouzdra Google nezná, působí to na mně jako akcelerometr ale hodně divný. A proč to má průhledné okýnko? Pro efekt? Žádné údaje o akceleraci ale displej nezpracovává, je namontovaný na odpruženém držáku.
Omlouvám se za trošku větší přílohy ale dneska by to snad už vadit nemělo.

Ladislav Kručinský