FV MPPT regulator - ne/nastaveni podle typu panelu(charakteristiky ?

Jaroslav Lukeš lsh na wo.cz
Středa Březen 30 20:56:05 CEST 2022

A proč jste si nepořídil ten žlutočerný z číny jak jsem sem psal už před
časem? Není to ten nejnovější model sice, ale má některé věci které
nejnovější (modro-bílý) neumí (a zas nemá jiné). Jako jediný umí zapnout
i Grid-free, což se někdy v budoucnu může i hodit. Navíc má o jeden
funkční režim více, umí jet paralelně i třífázově (a všechny na jednu
baterku - nebo i bez ní). Vstup z panelů 500V/20A (450V s rezervou na
mráz) a max výkon píšou 5kWp. Za mně je to nejlepší kus, ale musíte
instalaci dělat obzvláště opatrně - 500VDC když kopne, opakžitě pište
závěť ikdyž jste to - zatím - přežili.

Mám zkušenost s připojením 300W panelu na 12V/20A MPPT měnič - shořel,
ač vstupní napětí i proud byly v normě, takže se sháněl 30A. Myslím že
problém s max proudem je ten, že ho nikde nekontrolují a prostě pustí
maximum a cívky a fety na to nejsou stavěné. Oni neměří proud z panelu
při hledání maxima, měří až výsledek a u něj je nezajímá kolik čeho
panel dodává - jde jen o regulaci časů nabíjení a vybíjení - no a
nesmíte se nikde dostat do přetížení proudu nebo výkonu.