[OT] LNG energeticka bilance

Martin Záruba swz na volny.cz
Neděle Březen 27 10:50:48 CEST 2022

Dělám tepelná čerpadla přes 25 let, ale myslím, že pro alespoň lehce
zdatného technika je uvedení do chodu čerpadla vzduch-voda mnohem
snazší. V té nejjednodušší verzi postavíte na rozumný podstavec venkovní
jednotku, přitáhnete 5x2,5 pro napájení, dvě trubky, nejsnadněji
PEX-AL-PEX mezi jednotku a místo, kde byl připojen původní zdroj tepla a
prostrčíte kablík od ovladače. A je hotovo. Na konce trubek se prodávají
svěrné přechodky 1" na 32. Takže nepotřebujete jiné nářadí, než velký
klíč nebo hasák. No a napakovat těch pár závitů není snad problém.
Nemrzku do systému natlačíte čerpadýlkem na vrtačku za 200 Kč.

Samozřejmě pokud to má umět i něco víc, je to složitější, ale to bude u
jiného zdroje tepla taky.

Martin Záruba