[OT] LNG energeticka bilance

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Březen 26 14:03:10 CET 2022

Mám pocit, že jsem kdysi někde četl, že zkapalnění sebere cca 0.5 kWh/kg.
LNG má něco kolem 13 kWh/kg, takže to bude někde kolem 4-5%.
Odpar je v praxi myslím něco pod 0.5% denně. Pohon té lodě a chlazení
běží na odpar.
Takže bych tipoval dalších cca 5%.
Celkem bych tedy čekal v praxi něco kolem 15%, ideálně možná 10%.

Půvabné je, že to budeme vozit z Kataru. Tedy ze země, která aktivně
podporuje světový terorismus.
A to se vyplatí.

PL