Kviz na stredu: meranie analyzatorom spektra

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Čtvrtek Březen 24 14:09:50 CET 2022


Pokud budeme měřit např. někde v Pointu 8, máme to k ose dráhy necelý kilometr. Když pak chytíme letadlo řekněme 20 km od prahu dráhy, kdy už pravděpodobně bude srovnané do její osy, máme chybu úhlu nějaké necelé 3°. A když už letadlo na letišti skoro stojí a doppler není, je nám úhel lhostejný. Takže já bych řekl, že to je zanedbatelná chyba.
https://www.google.com/maps/search/cern/@46.2369025,6.0991653,14.5z
Jakub Šerých

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Pavel Hudeček
Sent: Thursday, March 24, 2022 1:29 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Kviz na stredu: meranie analyzatorom spektra

Já bych teda řek, že je to spíš naopak. Jsem-li např. daleko od osy dráhy, je velká oblast, kde směr ke mě je skoro kolmo k dráze, tedy se skoro neblíží ani nevzdaluje.

PH
Dne 24.03.2022 v 12:31 Tomáš Hamouz napsal(a):
To je vyřešeno tím že CERN je kousek od letiště a v dostačné vzdálenosti letadla lze tento úhel zanedbat.

Tomáš

Dobře,
Ale tak zjistíme jen okamžitou relativní rychlost letadla vůči anténě SA. Abychom zjistili skutečnou rychlost letadla (vůči zemi) muselo by to letadlo letět přímo k nám nebo od nás. Pokud ale letí mimo nás je relativní rychlost vůči anténě jiná než je skutečná rychlost letadla. Dokonce i když bude přelétat přímo nad námi bude se dopler při přibližování a přeletu nad námi měnit.
Nebo si to myslím úplně blbě a dělám ze sebe troubu ? :-).
   Martin.
Dne 24.03.2022 v 9:35 Daniel Valuch napsal(a):
si tak trochu ako studenti na vysokej skole. Ocakavaju otazku, ktorej sucastou je dosadte cislo 1 a 2 do vzorca a+b a vypocitajte vysledok :-)
Ja mam rad hlbsie rozmyslanie nad tym ako veci funguju a ako sa to da vyuzit na nas prospech. Otazka bola "Pomocou analyzatora spektra odmerajte rychlost lietadla pristavajuceho na letisku v Zeneve." Na obrazku, ktory som v prvom maile posielal je vsetka potrebna informacia. Islo hlavne o metodu ako. Toto mame k dispozicii. Ako to pouzijeme?
Uz vcera sa ukazovali naznaky mozneho riesenia, velmi dobra praca kolektivu :-)
b.


On 24/03/2022 09:28, Tomáš Hamouz wrote:
Re: Kviz na stredu: meranie analyzatorom spektra
V tom případě vznáším malou námitku, u původního obrázku chybí přepis konverzace a tím pádem i informace který záznam patří kterému letadlu a v které fázi přistání. Pochopil jsem to tak že z toho obrázku máme rychlost určit sami.
Ale jinak pěkné, děkuji za kvíz. Je jich málo ;-)

Tomáš



bingo!

On 24/03/2022 08:25, M. wrote:
Ta druha veta, to uz je lietadlo na zemi a iba s minimalnym pohybom, nie?

M.
On 3/24/2022 7:34 AM, balu wrote:
nie uplne, ale blizime sa :-) Staci antena, dobry spektrak a radio. Okno ani internet netreba.

On 24/03/2022 07:32, Zuffa Jan wrote:
No dobre tak inac. Pilot povie prvu vetu.
Tu si ulozis do pamati a zobrazis na spektraku
Pilot povie druhu vetu. Tu rovnako ulozis a zobrazis.
Pozeras sa pritom bud na flight radar alebo von z okna aby si videl,
kde sa lietadlo nachadza. Potom vypocitac uhlovu rychlost z polohy lietadla a dopplerovho shiftu. Toto ale vyzaduje viac nez len spektrak
Okno v kancelarii (co mas) alebo internet.

•

j.

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz><mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of balu
Sent: Thursday, March 24, 2022 7:28 AM
To: hw-list na list.hw.cz<mailto:hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: Kviz na stredu: meranie analyzatorom spektra

to bol prave preklep, 121.75. Ale frekvencia ktoru nastavuju nie je podstatna.

On 24/03/2022 07:26, Dodo Racek wrote:
Merias, alebo pocuvas, ako si nastavuju
121.77 vs 121.75

Dodo

Dňa št 24. 3. 2022, 7:08 balu <balu na k-net.fr<mailto:balu na k-net.fr>> napísal(a):
ano, technicky by to takto islo, ale si prilis fixovany na detail, ktory sa da len tazko dosiahnut.
Ako som vravel, na meranie stacia dve vety od pilota. Prebieha to nejak takto:
Pilot: Genewa tower, this is Swiss 8-9-kilo-juliet
Tower: Swiss 8-9-kilo-juliet identified. Continue approach runway 0-4
...
...
...
...
Tower: Swiss 8-9-kilo-juliet contact apron 1-2-1-decimal-7-5. Ourevoir
Pilot: 1-2-1-decimal-7-7, Swiss 7-8-kilo-juliet


a ma ho tam. Co sa tu deje?


On 24/03/2022 02:36, Pavel Hudeček wrote:
No ještě by ti letadlo mohlo prolítat rovnou nad hlavou, pak by v tom okamžiku byla k dispozici ta původní frekvence, jen je potřeba aby v tý době zrovna vysílal.

PH
Dne 23.03.2022 v 23:01 Daniel Valuch napsal(a):
Ides na to sice technicky skoro spravne, ale prilis zlozito.

Rozdiel frekvencie veze a lietadla nie je uzitocny. Kazdy ma svoje radio so svojou frekvenciou. Tieto nie su spolu nijak viazane.
Jednym spektrakom dokazem zmerat aj zakladnu frekvenciu radia v lietadle, aj dopplerovsky posunutu frekvenciu toho isteho radia v tom istom lietadle.

Je to 28-29 Hz, vid obrazok. Ako? :-)




On 23/03/2022 22:25, Pavel Hudeček wrote:
No pro nerelativistické rychlosti platí, že relativní změna frekvence odpovídá v/c. Takže z rozdílu frekvence věže a letadla lze určit rychlost letadla.

Ale. Za předpokladu, že přesnost frekvencí je 1,1 ppm, bude přesnost určení rychlosti 1,1 ppm z c, tedy asi +/- 1 mach:-)
Jelikož nepředpokládám synchronizaci, ani závratnou přesnost (25 ppm krystal, rozdíl teplot třeba 20 °C), ...

Tak jinak:
Když bude předpoklad, že letadlo chvíli krouží okolo a za tu dobu se f změní o 00nic ppm, lze předpokládat, že min a max frekvence odpovídá letu od a k anténě a z toho určit 2násobek rychlosti.

Jinak teda fakt nevim:-)

PH
Dne 23.03.2022 v 20:06 balu napsal(a):
Velmi dobra analyza problemu od vsetkych prispievatelov. Paci sa mi ked sa podari rozprudit technicku debatu :-) Dolezite detaily sa podarilo identifikovat, otazka teraz je ako sa ich podarilo vyriesit/obist/vyuzit
- CERN je velmi blizko letiska, takze uhol sa vo vypocte moze zanedbat
- spektrak je sice dost citlivy, ale prekazky potrebnej velkosti pred a za nie su
-  stredna ciara v spektrograme je veza, ostatne pookoli su rozne, alebo aj to iste lietadlo, v roznych fazach letu
- na meranie pouzivam frekvenciu veze, hlasova prevadzka, nic ine
- na meranie staci antena, dobry spektrak a radio
- na meranie stacia dve vety od pilota
nuz?

On 23/03/2022 14:09, Tomáš Hamouz wrote:
Ještě by se měl uplatnit i úhel mezi osou letu a směrem k přijímači. Furt mi to přijde jako příliš málo dat, ale Balů zřejmě ví něco navíc :-/

Tomáš

_______________________________________________ HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<http://www.HW.cz> Hw-list na list.hw.cz<mailto:hw-list na list.hw.cz> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

_______________________________________________ HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<http://www.HW.cz> Hw-list na list.hw.cz<mailto:hw-list na list.hw.cz> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
bingo!

On 24/03/2022 08:25, M. wrote:
Ta druha veta, to uz je lietadlo na zemi a iba s minimalnym pohybom, nie?

M.
On 3/24/2022 7:34 AM, balu wrote:
nie uplne, ale blizime sa :-) Staci antena, dobry spektrak a radio. Okno ani internet netreba.

On 24/03/2022 07:32, Zuffa Jan wrote:
No dobre tak inac. Pilot povie prvu vetu.
Tu si ulozis do pamati a zobrazis na spektraku
Pilot povie druhu vetu. Tu rovnako ulozis a zobrazis.
Pozeras sa pritom bud na flight radar alebo von z okna aby si videl,
kde sa lietadlo nachadza. Potom vypocitac uhlovu rychlost z polohy lietadla a dopplerovho shiftu. Toto ale vyzaduje viac nez len spektrak
Okno v kancelarii (co mas) alebo internet.

•

j.

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz><mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of balu
Sent: Thursday, March 24, 2022 7:28 AM
To: hw-list na list.hw.cz<mailto:hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: Kviz na stredu: meranie analyzatorom spektra

to bol prave preklep, 121.75. Ale frekvencia ktoru nastavuju nie je podstatna.

On 24/03/2022 07:26, Dodo Racek wrote:
Merias, alebo pocuvas, ako si nastavuju
121.77 vs 121.75

Dodo

Dňa št 24. 3. 2022, 7:08 balu <balu na k-net.fr<mailto:balu na k-net.fr>> napísal(a):
ano, technicky by to takto islo, ale si prilis fixovany na detail, ktory sa da len tazko dosiahnut.
Ako som vravel, na meranie stacia dve vety od pilota. Prebieha to nejak takto:
Pilot: Genewa tower, this is Swiss 8-9-kilo-juliet
Tower: Swiss 8-9-kilo-juliet identified. Continue approach runway 0-4
...
...
...
...
Tower: Swiss 8-9-kilo-juliet contact apron 1-2-1-decimal-7-5. Ourevoir
Pilot: 1-2-1-decimal-7-7, Swiss 7-8-kilo-juliet


a ma ho tam. Co sa tu deje?


On 24/03/2022 02:36, Pavel Hudeček wrote:
No ještě by ti letadlo mohlo prolítat rovnou nad hlavou, pak by v tom okamžiku byla k dispozici ta původní frekvence, jen je potřeba aby v tý době zrovna vysílal.

PH
Dne 23.03.2022 v 23:01 Daniel Valuch napsal(a):
Ides na to sice technicky skoro spravne, ale prilis zlozito.

Rozdiel frekvencie veze a lietadla nie je uzitocny. Kazdy ma svoje radio so svojou frekvenciou. Tieto nie su spolu nijak viazane.
Jednym spektrakom dokazem zmerat aj zakladnu frekvenciu radia v lietadle, aj dopplerovsky posunutu frekvenciu toho isteho radia v tom istom lietadle.

Je to 28-29 Hz, vid obrazok. Ako? :-)




On 23/03/2022 22:25, Pavel Hudeček wrote:
No pro nerelativistické rychlosti platí, že relativní změna frekvence odpovídá v/c. Takže z rozdílu frekvence věže a letadla lze určit rychlost letadla.

Ale. Za předpokladu, že přesnost frekvencí je 1,1 ppm, bude přesnost určení rychlosti 1,1 ppm z c, tedy asi +/- 1 mach:-)
Jelikož nepředpokládám synchronizaci, ani závratnou přesnost (25 ppm krystal, rozdíl teplot třeba 20 °C), ...

Tak jinak:
Když bude předpoklad, že letadlo chvíli krouží okolo a za tu dobu se f změní o 00nic ppm, lze předpokládat, že min a max frekvence odpovídá letu od a k anténě a z toho určit 2násobek rychlosti.

Jinak teda fakt nevim:-)

PH
Dne 23.03.2022 v 20:06 balu napsal(a):
Velmi dobra analyza problemu od vsetkych prispievatelov. Paci sa mi ked sa podari rozprudit technicku debatu :-) Dolezite detaily sa podarilo identifikovat, otazka teraz je ako sa ich podarilo vyriesit/obist/vyuzit
- CERN je velmi blizko letiska, takze uhol sa vo vypocte moze zanedbat
- spektrak je sice dost citlivy, ale prekazky potrebnej velkosti pred a za nie su
-  stredna ciara v spektrograme je veza, ostatne pookoli su rozne, alebo aj to iste lietadlo, v roznych fazach letu
- na meranie pouzivam frekvenciu veze, hlasova prevadzka, nic ine
- na meranie staci antena, dobry spektrak a radio
- na meranie stacia dve vety od pilota
nuz?

On 23/03/2022 14:09, Tomáš Hamouz wrote:
Ještě by se měl uplatnit i úhel mezi osou letu a směrem k přijímači. Furt mi to přijde jako příliš málo dat, ale Balů zřejmě ví něco navíc :-/

Tomáš
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<http://www.HW.cz>
Hw-list na list.hw.cz<mailto:hw-list na list.hw.cz>
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
Bez virů. www.avast.com<https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=emailclient>
Dobře,
Ale tak zjistíme jen okamžitou relativní rychlost letadla vůči anténě SA. Abychom zjistili skutečnou rychlost letadla (vůči zemi) muselo by to letadlo letět přímo k nám nebo od nás. Pokud ale letí mimo nás je relativní rychlost vůči anténě jiná než je skutečná rychlost letadla. Dokonce i když bude přelétat přímo nad námi bude se dopler při přibližování a přeletu nad námi měnit.
Nebo si to myslím úplně blbě a dělám ze sebe troubu ? :-).
   Martin.
Dne 24.03.2022 v 9:35 Daniel Valuch napsal(a):
si tak trochu ako studenti na vysokej skole. Ocakavaju otazku, ktorej sucastou je dosadte cislo 1 a 2 do vzorca a+b a vypocitajte vysledok :-)
Ja mam rad hlbsie rozmyslanie nad tym ako veci funguju a ako sa to da vyuzit na nas prospech. Otazka bola "Pomocou analyzatora spektra odmerajte rychlost lietadla pristavajuceho na letisku v Zeneve." Na obrazku, ktory som v prvom maile posielal je vsetka potrebna informacia. Islo hlavne o metodu ako. Toto mame k dispozicii. Ako to pouzijeme?
Uz vcera sa ukazovali naznaky mozneho riesenia, velmi dobra praca kolektivu :-)
b.


On 24/03/2022 09:28, Tomáš Hamouz wrote:
V tom případě vznáším malou námitku, u původního obrázku chybí přepis konverzace a tím pádem i informace který záznam patří kterému letadlu a v které fázi přistání. Pochopil jsem to tak že z toho obrázku máme rychlost určit sami.
Ale jinak pěkné, děkuji za kvíz. Je jich málo ;-)

Tomáš



bingo!

On 24/03/2022 08:25, M. wrote:
Ta druha veta, to uz je lietadlo na zemi a iba s minimalnym pohybom, nie?

M.
On 3/24/2022 7:34 AM, balu wrote:
nie uplne, ale blizime sa :-) Staci antena, dobry spektrak a radio. Okno ani internet netreba.

On 24/03/2022 07:32, Zuffa Jan wrote:
No dobre tak inac. Pilot povie prvu vetu.
Tu si ulozis do pamati a zobrazis na spektraku
Pilot povie druhu vetu. Tu rovnako ulozis a zobrazis.
Pozeras sa pritom bud na flight radar alebo von z okna aby si videl,
kde sa lietadlo nachadza. Potom vypocitac uhlovu rychlost z polohy lietadla a dopplerovho shiftu. Toto ale vyzaduje viac nez len spektrak
Okno v kancelarii (co mas) alebo internet.

•

j.

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz><mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of balu
Sent: Thursday, March 24, 2022 7:28 AM
To: hw-list na list.hw.cz<mailto:hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: Kviz na stredu: meranie analyzatorom spektra

to bol prave preklep, 121.75. Ale frekvencia ktoru nastavuju nie je podstatna.

On 24/03/2022 07:26, Dodo Racek wrote:
Merias, alebo pocuvas, ako si nastavuju
121.77 vs 121.75

Dodo

Dňa št 24. 3. 2022, 7:08 balu <balu na k-net.fr<mailto:balu na k-net.fr>> napísal(a):
ano, technicky by to takto islo, ale si prilis fixovany na detail, ktory sa da len tazko dosiahnut.
Ako som vravel, na meranie stacia dve vety od pilota. Prebieha to nejak takto:
Pilot: Genewa tower, this is Swiss 8-9-kilo-juliet
Tower: Swiss 8-9-kilo-juliet identified. Continue approach runway 0-4
...
...
...
...
Tower: Swiss 8-9-kilo-juliet contact apron 1-2-1-decimal-7-5. Ourevoir
Pilot: 1-2-1-decimal-7-7, Swiss 7-8-kilo-juliet


a ma ho tam. Co sa tu deje?


On 24/03/2022 02:36, Pavel Hudeček wrote:
No ještě by ti letadlo mohlo prolítat rovnou nad hlavou, pak by v tom okamžiku byla k dispozici ta původní frekvence, jen je potřeba aby v tý době zrovna vysílal.

PH
Dne 23.03.2022 v 23:01 Daniel Valuch napsal(a):
Ides na to sice technicky skoro spravne, ale prilis zlozito.

Rozdiel frekvencie veze a lietadla nie je uzitocny. Kazdy ma svoje radio so svojou frekvenciou. Tieto nie su spolu nijak viazane.
Jednym spektrakom dokazem zmerat aj zakladnu frekvenciu radia v lietadle, aj dopplerovsky posunutu frekvenciu toho isteho radia v tom istom lietadle.

Je to 28-29 Hz, vid obrazok. Ako? :-)




On 23/03/2022 22:25, Pavel Hudeček wrote:
No pro nerelativistické rychlosti platí, že relativní změna frekvence odpovídá v/c. Takže z rozdílu frekvence věže a letadla lze určit rychlost letadla.

Ale. Za předpokladu, že přesnost frekvencí je 1,1 ppm, bude přesnost určení rychlosti 1,1 ppm z c, tedy asi +/- 1 mach:-)
Jelikož nepředpokládám synchronizaci, ani závratnou přesnost (25 ppm krystal, rozdíl teplot třeba 20 °C), ...

Tak jinak:
Když bude předpoklad, že letadlo chvíli krouží okolo a za tu dobu se f změní o 00nic ppm, lze předpokládat, že min a max frekvence odpovídá letu od a k anténě a z toho určit 2násobek rychlosti.

Jinak teda fakt nevim:-)

PH
Dne 23.03.2022 v 20:06 balu napsal(a):
Velmi dobra analyza problemu od vsetkych prispievatelov. Paci sa mi ked sa podari rozprudit technicku debatu :-) Dolezite detaily sa podarilo identifikovat, otazka teraz je ako sa ich podarilo vyriesit/obist/vyuzit
- CERN je velmi blizko letiska, takze uhol sa vo vypocte moze zanedbat
- spektrak je sice dost citlivy, ale prekazky potrebnej velkosti pred a za nie su
-  stredna ciara v spektrograme je veza, ostatne pookoli su rozne, alebo aj to iste lietadlo, v roznych fazach letu
- na meranie pouzivam frekvenciu veze, hlasova prevadzka, nic ine
- na meranie staci antena, dobry spektrak a radio
- na meranie stacia dve vety od pilota
nuz?

On 23/03/2022 14:09, Tomáš Hamouz wrote:
Ještě by se měl uplatnit i úhel mezi osou letu a směrem k přijímači. Furt mi to přijde jako příliš málo dat, ale Balů zřejmě ví něco navíc :-/

Tomáš

_______________________________________________ HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<http://www.HW.cz> Hw-list na list.hw.cz<mailto:hw-list na list.hw.cz> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

_______________________________________________ HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<http://www.HW.cz> Hw-list na list.hw.cz<mailto:hw-list na list.hw.cz> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
bingo!

On 24/03/2022 08:25, M. wrote:
Ta druha veta, to uz je lietadlo na zemi a iba s minimalnym pohybom, nie?

M.
On 3/24/2022 7:34 AM, balu wrote:
nie uplne, ale blizime sa :-) Staci antena, dobry spektrak a radio. Okno ani internet netreba.

On 24/03/2022 07:32, Zuffa Jan wrote:
No dobre tak inac. Pilot povie prvu vetu.
Tu si ulozis do pamati a zobrazis na spektraku
Pilot povie druhu vetu. Tu rovnako ulozis a zobrazis.
Pozeras sa pritom bud na flight radar alebo von z okna aby si videl,
kde sa lietadlo nachadza. Potom vypocitac uhlovu rychlost z polohy lietadla a dopplerovho shiftu. Toto ale vyzaduje viac nez len spektrak
Okno v kancelarii (co mas) alebo internet.

•

j.

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz><mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of balu
Sent: Thursday, March 24, 2022 7:28 AM
To: hw-list na list.hw.cz<mailto:hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: Kviz na stredu: meranie analyzatorom spektra

to bol prave preklep, 121.75. Ale frekvencia ktoru nastavuju nie je podstatna.

On 24/03/2022 07:26, Dodo Racek wrote:
Merias, alebo pocuvas, ako si nastavuju
121.77 vs 121.75

Dodo

Dňa št 24. 3. 2022, 7:08 balu <balu na k-net.fr<mailto:balu na k-net.fr>> napísal(a):
ano, technicky by to takto islo, ale si prilis fixovany na detail, ktory sa da len tazko dosiahnut.
Ako som vravel, na meranie stacia dve vety od pilota. Prebieha to nejak takto:
Pilot: Genewa tower, this is Swiss 8-9-kilo-juliet
Tower: Swiss 8-9-kilo-juliet identified. Continue approach runway 0-4
...
...
...
...
Tower: Swiss 8-9-kilo-juliet contact apron 1-2-1-decimal-7-5. Ourevoir
Pilot: 1-2-1-decimal-7-7, Swiss 7-8-kilo-juliet


a ma ho tam. Co sa tu deje?


On 24/03/2022 02:36, Pavel Hudeček wrote:
No ještě by ti letadlo mohlo prolítat rovnou nad hlavou, pak by v tom okamžiku byla k dispozici ta původní frekvence, jen je potřeba aby v tý době zrovna vysílal.

PH
Dne 23.03.2022 v 23:01 Daniel Valuch napsal(a):
Ides na to sice technicky skoro spravne, ale prilis zlozito.

Rozdiel frekvencie veze a lietadla nie je uzitocny. Kazdy ma svoje radio so svojou frekvenciou. Tieto nie su spolu nijak viazane.
Jednym spektrakom dokazem zmerat aj zakladnu frekvenciu radia v lietadle, aj dopplerovsky posunutu frekvenciu toho isteho radia v tom istom lietadle.

Je to 28-29 Hz, vid obrazok. Ako? :-)




On 23/03/2022 22:25, Pavel Hudeček wrote:
No pro nerelativistické rychlosti platí, že relativní změna frekvence odpovídá v/c. Takže z rozdílu frekvence věže a letadla lze určit rychlost letadla.

Ale. Za předpokladu, že přesnost frekvencí je 1,1 ppm, bude přesnost určení rychlosti 1,1 ppm z c, tedy asi +/- 1 mach:-)
Jelikož nepředpokládám synchronizaci, ani závratnou přesnost (25 ppm krystal, rozdíl teplot třeba 20 °C), ...

Tak jinak:
Když bude předpoklad, že letadlo chvíli krouží okolo a za tu dobu se f změní o 00nic ppm, lze předpokládat, že min a max frekvence odpovídá letu od a k anténě a z toho určit 2násobek rychlosti.

Jinak teda fakt nevim:-)

PH
Dne 23.03.2022 v 20:06 balu napsal(a):
Velmi dobra analyza problemu od vsetkych prispievatelov. Paci sa mi ked sa podari rozprudit technicku debatu :-) Dolezite detaily sa podarilo identifikovat, otazka teraz je ako sa ich podarilo vyriesit/obist/vyuzit
- CERN je velmi blizko letiska, takze uhol sa vo vypocte moze zanedbat
- spektrak je sice dost citlivy, ale prekazky potrebnej velkosti pred a za nie su
-  stredna ciara v spektrograme je veza, ostatne pookoli su rozne, alebo aj to iste lietadlo, v roznych fazach letu
- na meranie pouzivam frekvenciu veze, hlasova prevadzka, nic ine
- na meranie staci antena, dobry spektrak a radio
- na meranie stacia dve vety od pilota
nuz?

On 23/03/2022 14:09, Tomáš Hamouz wrote:
Ještě by se měl uplatnit i úhel mezi osou letu a směrem k přijímači. Furt mi to přijde jako příliš málo dat, ale Balů zřejmě ví něco navíc :-/

Tomáš
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<http://www.HW.cz>
Hw-list na list.hw.cz<mailto:hw-list na list.hw.cz>
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
Bez virů. www.avast.com<https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=emailclient>



_______________________________________________

HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz<http://www.HW.cz>

Hw-list na list.hw.cz<mailto:Hw-list na list.hw.cz>

http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20220324/c263e4ef/attachment-0001.htm>


Další informace o konferenci Hw-list