Kviz na stredu: meranie analyzatorom spektra

balu balu na k-net.fr
Čtvrtek Březen 24 07:34:27 CET 2022


nie uplne, ale blizime sa :-) Staci antena, dobry spektrak a radio. Okno 
ani internet netreba.


On 24/03/2022 07:32, Zuffa Jan wrote:
>
> No dobre tak inac. Pilot povie prvu vetu.
>
> Tu si ulozis do pamati a zobrazis na spektraku
>
> Pilot povie druhu vetu. Tu rovnako ulozis a zobrazis.
>
> Pozeras sa pritom bud na flight radar alebo von z okna aby si videl,
>
> kde sa lietadlo nachadza. Potom vypocitac uhlovu rychlost z polohy 
> lietadla a dopplerovho shiftu. Toto ale vyzaduje viac nez len spektrak
>
> Okno v kancelarii (co mas) alebo internet.
>
> J
>
> j.
>
> *From:*Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> *On Behalf Of *balu
> *Sent:* Thursday, March 24, 2022 7:28 AM
> *To:* hw-list na list.hw.cz
> *Subject:* Re: Kviz na stredu: meranie analyzatorom spektra
>
> to bol prave preklep, 121.75. Ale frekvencia ktoru nastavuju nie je 
> podstatna.
>
> On 24/03/2022 07:26, Dodo Racek wrote:
>
>     Merias, alebo pocuvas, ako si nastavuju
>
>     121.77 vs 121.75
>
>     Dodo
>
>     Dňa št 24. 3. 2022, 7:08 balu <balu na k-net.fr> napísal(a):
>
>         ano, technicky by to takto islo, ale si prilis fixovany na
>         detail, ktory sa da len tazko dosiahnut.
>
>         Ako som vravel, na meranie stacia dve vety od pilota. Prebieha
>         to nejak takto:
>
>         Pilot: Genewa tower, this is Swiss 8-9-kilo-juliet
>
>         Tower: Swiss 8-9-kilo-juliet identified. Continue approach
>         runway 0-4
>
>         ...
>
>         ...
>
>         ...
>
>         ...
>
>         Tower: Swiss 8-9-kilo-juliet contact apron 1-2-1-decimal-7-5.
>         Ourevoir
>
>         Pilot: 1-2-1-decimal-7-7, Swiss 7-8-kilo-juliet
>
>         a ma ho tam. Co sa tu deje?
>
>         On 24/03/2022 02:36, Pavel Hudeček wrote:
>
>             No ještě by ti letadlo mohlo prolítat rovnou nad hlavou,
>             pak by v tom okamžiku byla k dispozici ta původní
>             frekvence, jen je potřeba aby v tý době zrovna vysílal.
>
>             PH
>
>             Dne 23.03.2022 v 23:01 Daniel Valuch napsal(a):
>
>                 Ides na to sice technicky skoro spravne, ale prilis
>                 zlozito.
>
>                 Rozdiel frekvencie veze a lietadla nie je uzitocny.
>                 Kazdy ma svoje radio so svojou frekvenciou. Tieto nie
>                 su spolu nijak viazane.
>
>                 Jednym spektrakom dokazem zmerat aj zakladnu
>                 frekvenciu radia v lietadle, aj dopplerovsky posunutu
>                 frekvenciu toho isteho radia v tom istom lietadle.
>
>                 Je to 28-29 Hz, vid obrazok. Ako? :-)
>
>                 On 23/03/2022 22:25, Pavel Hudeček wrote:
>
>                     No pro nerelativistické rychlosti platí, že
>                     relativní změna frekvence odpovídá v/c. Takže z
>                     rozdílu frekvence věže a letadla lze určit
>                     rychlost letadla.
>
>                     Ale. Za předpokladu, že přesnost frekvencí je 1,1
>                     ppm, bude přesnost určení rychlosti 1,1 ppm z c,
>                     tedy asi +/- 1 mach:-)
>                     Jelikož nepředpokládám synchronizaci, ani
>                     závratnou přesnost (25 ppm krystal, rozdíl teplot
>                     třeba 20 °C), ...
>
>                     Tak jinak:
>                     Když bude předpoklad, že letadlo chvíli krouží
>                     okolo a za tu dobu se f změní o 00nic ppm, lze
>                     předpokládat, že min a max frekvence odpovídá letu
>                     od a k anténě a z toho určit 2násobek rychlosti.
>
>                     Jinak teda fakt nevim:-)
>
>                     PH
>
>                     Dne 23.03.2022 v 20:06 balu napsal(a):
>
>                         Velmi dobra analyza problemu od vsetkych
>                         prispievatelov. Paci sa mi ked sa podari
>                         rozprudit technicku debatu :-) Dolezite
>                         detaily sa podarilo identifikovat, otazka
>                         teraz je ako sa ich podarilo vyriesit/obist/vyuzit
>
>                         - CERN je velmi blizko letiska, takze uhol sa
>                         vo vypocte moze zanedbat
>
>                         - spektrak je sice dost citlivy, ale prekazky
>                         potrebnej velkosti pred a za nie su
>
>                         -  stredna ciara v spektrograme je veza,
>                         ostatne pookoli su rozne, alebo aj to iste
>                         lietadlo, v roznych fazach letu
>
>                         - na meranie pouzivam frekvenciu veze, hlasova
>                         prevadzka, nic ine
>
>                         - na meranie staci antena, dobry spektrak a radio
>
>                         - na meranie stacia dve vety od pilota
>
>                         nuz?
>
>                         On 23/03/2022 14:09, Tomáš Hamouz wrote:
>
>                             Ještě by se měl uplatnit i úhel mezi osou
>                             letu a směrem k přijímači. Furt mi to
>                             přijde jako příliš málo dat, ale Balů
>                             zřejmě ví něco navíc :-/
>
>                             Tomáš
>
>
------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20220324/6c6ad7b5/attachment.htm>


Další informace o konferenci Hw-list