Kviz na stredu: meranie analyzatorom spektra

Tomáš Hamouz konfery.tomas.hamouz na seznam.cz
Středa Březen 23 17:05:07 CET 2022

Význam je hlavně v tom, že řídící na daném kmitočtu (věž) slyší že
"tam ještě někdo je" a ukočíruje si provoz tak, aby mu dal slovo. A
všimne si ho i při hustém provozu. Určitě se nesnaží rozumět více
lidem najednou ;-)

K těm 100% - při provozu na jednom kmitočtu je nutné vysílač úplně
vypínat, přesněji, zapínat jen když potřebuje mluvit. Jinak by stačil
šum z vysílače aby totálně zahlušil přijímač.
Obsluha na to má buď tlačítko PTT (Push To Talk), případně vystém VOX
(Voice Operated Transmitter), kdy při promluvení sepne vysílání a s
nějakou prodlevou zase vypne. Pro moderní systém, kdy se anténa
přepíná elektronicky, může být přepínací doba opravdu minimální a
může to vypadat jako by vysílač běžel pořád (u modulací s potlačenou
nosnou).

Tomáš