technicka - vypnuti GPS nad casti uzemi

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Pondělí Březen 21 16:23:51 CET 2022

Ještě účinnější než rušit obyčejným generátorem je použít nějaké SDRko, které umí TX, a vysílat svoje upravená GPS data. To je princip toho zblbnutí jachty, co tu někdo posílal odkaz. Softwary na to už jsou vyvinuté, takže realizace je to tak nejhůř na jedno odpoledne…

Jakub Šerých

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jan Kuba
Sent: Monday, March 21, 2022 2:02 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: technicka - vypnuti GPS nad casti uzemi

Technicky to jde udělat tak, že signál jednoduše zarušíte. Vzhledem k tomu že se používají  u GPS velmi nízké přijímací úrovně je to poměrně účinné. Vyzkoušejte si to, jestli máte nějaký generátor co umí vejš, nastavte 1575,42MHz a do konektoru kousek drátu. Nepojede vám GPS v okolí desítek metrů.
S vyzářeným výkonem 100 wattů je prý azarušená oblast s průměrem 15 km.
Já mám problémy v autě s radiostanicí, kdy vyzařuje nepatrně oscilátor 1 směšovače. Je tak nešťastně osazený od RX kmitočtu převaděčů, že jeho 4 harmonická zablokuje funkčnost GPS.