xiaomi kolobehna - nutnost instalace aplikace na odblokovani (prvni pouziti)

AZE aze na seznam.cz
Sobota Březen 19 00:13:46 CET 2022

Hm, nechápu, jak jsme mohli prožít dětství bez gps a dokonce bez mobilů. Já
měl malé dětské kolo, a jedinou appkou, kterou jsem tam jako kluk
nainstaloval, bylo světýlko z 3,5V žárovky v bakelitové objímce a z ploché
baterie s vypínačem. Koloběžku, která vyžaduje takové nesmysly, bych a)
nekoupil, b) vrátil, nebo c) zbavil toho balastu. Zanedlouho bude požadováno
username a heslo i u toaletního papíru....
aze

-----Původní zpráva-----
From: sam.hw
Sent: Friday, March 18, 2022 10:26 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: OT: xiaomi kolobehna - nutnost instalace aplikace na
odblokovani (prvni pouziti)

Zdravim,

>Pokud má kluk svůj mobil, nerozumím tomu, proč mu to párujete s nějakým
>vyhrabaným starým mobilem.
tak nevim, co jsem napsal nesrozumitelneho.

zkusim to rict strucne:
1. NECHCI! aby se mi do domaci site pripojovalo kdejake zarizeni, ktere NENI
pod kontrolou a netusim co dela.
Domaci sit nepouzivame jenom na cumendu na YT a na browzdani, ale se
pripojujem do prace ja (vyvoj sw ve specializovanem oboru, kde hodne zalezi
na bezpecnosti) i zena (ona zas ma na starosti u nich finance). ano mam to
clenene i na podstite (proto jsem mu zpristupnul GUEST).

2. NEVIDIM duvod, proc by vubec melo takove stupidni zarizeni, jakou je
kolobezka pristupovat pres nase pripojeni kamkoliv! a je jedno jestli pres
wifi, nebo pres mobilni data.

3. NECHCI! (nepreji si, odmitam, mam k tomu odpor), aby nejake zarizeni
sledovalo meho kluka (dite, pod 18, nezletily ...)

jsem myslel, ze jsem to rekl hned na zacatku. takze prosim nedelejte ze mne
blbce (nerikam to ve zlem, ale zase chci to rict dostatecne durazne),
a nevnucujte mi chovani bezneho vyjukaneho FB frikulina, kdyz v 'IT' jsem
malem 40 let a vim, presne co chci a co NECHCI. (a taky vim proc to nechci).

na zaver mala technicka i k ostatnym napadum a radam:
- ten 'nejaky stary vyhrabany mobil' ma BT, nema GPS. ze by se parovalo BT
pomoci GPS, to jsem opravdu zatim nepochytil. ale dekuji, podivam se za tim.
- chapu, ze se kolobezka i zamyka mobilem. nemel bych problem, nebyt tech
obstrukci, co se kolem toho dela (se sbiranim a identifikaci osobnich udaju)
- a sledovani, sdileni, statistiky jizd ... s prominutim, k tomu se
vyjadrovat radsi nebudu.

jeste jednou dekuji vsem za napovedy a hinty.
a opravdu se omlouvam za ty prikrejsi slova, kterymi neminim nikoho urazit.
v hospode by to proslo se smichem.
ale nekdy mam pocit, ze spolecnost zacina babicovatet - tedy sleduji trend,
ktery razi 'kuchar' babice v receptech:
... a kdyz nemate smetanu, dejte tam jogurt. kdyz neni ani jogurt, staci
mleko. a mlekko se muze nahradit vodou ...
takze misto svickove mi v hospode s podobnym pristupem nakonec nasvervirujou
varena vajicka? :-D

--------------------------
Sam
--------------------------

Sent: Friday, March 18, 2022 at 9:54 PM
From: "Jan Kuba" <honza.kuba na gmail.com>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
odblokovani (prvni pouziti)

Je třeba povolit tu polohu ( buď zapnout GPS, nebo to fake GPS co jsem
doporučoval )  a  nastavit region CZE.
Pokud to nepůjde zkuste reset té koloběžky, nevím jak se to dělá , ale
vzpomínám, že se drží najednou páčka plynu, brzda i tlačítko zapnutí.
To párování s mobilem není jen tak pro srandu, je to i jako zámek proti
krádeži a dají se nastavovat/sledovat jízdní parametry, režimy.
Pokud má kluk svůj mobil, nerozumím tomu, proč mu to párujete s nějakým
vyhrabaným starým mobilem.

pá 18. 3. 2022 v 18:43 odesílatel sam.hw
<sam.list.hw na gmx.com[mailto:sam.list.hw na gmx.com]> napsal:Zddravim,

tak jenom pro informaci o statusu: vyhrabal jsem nejaky stary mobil, na
routeru udelal guest wifi, co jde jenom ven,
zalozil email, nainstaloval aplikaci a postupoval jsem 'podle prikazu' (jak
znelo v navodu).

dal jsem se uz vsak nedostal: zarizeni (kolobehna) se ma (podle 'prikazu'
aplikace) sparovat s mobilem bres BT.
ale neudela to ...
BT je funknci - kluk ma BT sluchatka.

takze v pondeli budu muset kontaktovat prodejce.

1. proc kupujici nejsou na webu upozorneni, ze k aktivaci zarizeni je
potreba mobil
2. proc to v navode neni explicitne napsany postup
3. a jak je mozne, ze navzdory splneni vsech kroku neni mozne zarizeni
pouzivat

to uz je opravdu skoro jako dotaz na COI.

hezky vikend

  Sam