Korekce

Jaroslav Lukeš lsh na wo.cz
Pátek Březen 18 03:07:20 CET 2022

A na co jsou potřeba korekce? Lepší zesilovače se dělaly s vypínačem
korekcí., tohle ale má i fyziologii, naštěstí jde aspoň vypnout...

Můj starý hi-end zesilovač má korekce jen +3-6dB a vypínač. Fyziologii
vůbec. Použil jsem je jen jednou na velmi špatnou nahrávku na potlačení
syčení. Jinak korekce nejsou vůbec potřeba. A až si tam pustíte kvalitní
MIDI hudbu z plnotučného syntezátoru, budete si připadat jak na koncertu
oproti tomu, jak jsou komerčně prodávané nahrávky zmršené. Já bych
korekce neřešil, nejen proto, že su už nahluchlej, moje zkušenost je že
nejsou vůbec potřeba a problém je nutno řešit jinde.

Ale už od pohledu filtr 3K9+10k pot na výšky moc db neudělá a stejně už
jste nejspíš taky hluchej dědek tak nějaký výšky nehrozí. Důvod proč to
tak v Tesle dělali, je zřejmě rychlost přeběhu, než že měli nějaké
hiendové uvažování o nepotřebnosti korekcí.