seriove zapojeni pevneho a laboratorniho zdroje, funkce proudoveho omezeni ?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Březen 16 10:10:09 CET 2022

A je proudové omezení myšleno jako proudový zdroj (třeba pro pokusy a
LED), nebo jako ochrana proti zkratu?
Pokud jako proudový zdroj, kdy odebíraný proud bude v rozsahu, který
ureguluje jen ten jeden zdroj, tak to podle mě pojede dobře.
Pokud jako ochrana při zkratu, kdy by měl proudový zdroj zafungovat jako
pojistka a napájecí napětí srazit na nulu nebo skoro na nulu, tak pak
asi celkem logicky ne.
Pak to chce tomu ještě předřadit nějakou elektronickou pojistku (rychlou
aktivní, ne pomalou polyfuse).

PL