Re: Dovoz benzínu z PL

AZe aze na seznam.cz
Čtvrtek Březen 10 15:39:50 CET 2022

Ve slušné společnosti se tomuto jevu říká kartelové dohody a je to trestný
čin. Možná by se toho našlo víc.
aze

-----Původní zpráva-----
From: Martin Hanek
Sent: Thursday, March 10, 2022 3:08 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Dovoz benzínu z PL

Ono je jedno, jak to stát sníží, jestli přes zastropování, DPH nebo
spotřební daň. Kdyby dočasně snížili DPH na nulu, tak z ceny 45 je 37,20
a to už také bylo viditelné. Z 50 by to bylo 41,30.

Dovolím si přidat reálné ceny z konkrétní čerpačky ve středních Čechách
od 1.1.2021 do dnešního dne:
- první 2 sloupce ukazují jak nastavovali prodejní ceny
- třetí sloupec je vypočítaný
- nákupní cenu jsem opsal z jejich příjemek - vzal jsem buď příjemku z
toho dne nebo nejbližší starší
- nakonec je marže z litru

Ještě pro představu, za tu dobu nakoupili 7 402 091 litrů nafty, celkem
242 cisteren, průměrně jeden závoz měl 30 587 litrů.
U benzínu to bylo 574 207 litrů, celkem 62 cisteren, průměrně jeden
závoz měl 9261 litrů.
Ta nafta je daná tím, že mají vlastní nákladní autodopravu. Naftu
nakupují i vícekrát denně, co jsem s nimi mluvil, tak ceny sledují
několikrát denně.

Co mě ale zarazilo, je ta nákupní cena nafty 39,39, to je maso. Ještě to
bude hodně zajímavé.

Martin Hanek