Re: Dovoz benzínu z PL

Martin Hanek martin na hanek.net
Čtvrtek Březen 10 15:08:23 CET 2022

Ono je jedno, jak to stát sníží, jestli přes zastropování, DPH nebo
spotřební daň. Kdyby dočasně snížili DPH na nulu, tak z ceny 45 je 37,20
a to už také bylo viditelné. Z 50 by to bylo 41,30.

Dovolím si přidat reálné ceny z konkrétní čerpačky ve středních Čechách
od 1.1.2021 do dnešního dne:
- první 2 sloupce ukazují jak nastavovali prodejní ceny
- třetí sloupec je vypočítaný
- nákupní cenu jsem opsal z jejich příjemek - vzal jsem buď příjemku z
toho dne nebo nejbližší starší
- nakonec je marže z litru

Ještě pro představu, za tu dobu nakoupili 7 402 091 litrů nafty, celkem
242 cisteren, průměrně jeden závoz měl 30 587 litrů.
U benzínu to bylo 574 207 litrů, celkem 62 cisteren, průměrně jeden
závoz měl 9261 litrů.
Ta nafta je daná tím, že mají vlastní nákladní autodopravu. Naftu
nakupují i vícekrát denně, co jsem s nimi mluvil, tak ceny sledují
několikrát denně.

Co mě ale zarazilo, je ta nákupní cena nafty 39,39, to je maso. Ještě to
bude hodně zajímavé.

Martin Hanek