Preco 99.985kHz?

balu balu na k-net.fr
Čtvrtek Březen 10 07:35:47 CET 2022

Vyborna otazka na diskusiu, som zvedavy ci na to dojdeme :-)

Tu je katalogovy list obvodu MH106, ktory to cele riadi
https://www.teslakatalog.cz/MH106.html

Ocakava 100 kHz oscilator. Vstupna delicka 124/125/126 sluzi na
dotahovanie sekundovych ruciciek, nie je to frakcionalny fazovy zaves.

99.985 kHz je -150ppm ak som to spravne vypocital, co je pomerne dost.
Frekvencia oscilacii kapacitne zatazeneho krystalu je

fload = f0 (1+C1/(2*(C0+CL)), kde f0 je frekvencia bez zataze, C1, C0 su
vnutorne kapacity z modelu krystalu. C1 su typicky nizsie desiatky
femtoFaradov, C2 jednotky pF. Zatazovacia kapacita je v menovateli,
takze zatazeny krystal bude mat vzdy len _nizsiu_ frekvenciu.

Pri pohlade do schemy oscilatora vidim pomerne vysoke kapacity C20/C23
(1nF) okolo tranzistora T17, dominantny vplyv budu mat ladiace prvky
nizsej hodnoty C29/C21/C22.

Dotahovat frekvenciu v rade 150 ppm je ale strasne vela, takyto
oscilator bude mat stabilitu ladiacich kondenzatorov, nie krystalu.
Naozaj velmi zaujimavy problem, som velmi zvedavy preco...

b.