mech: absolutni zajisteni povoleni zavitu M3 / kombinace al/nerez/mosaz ?

ajtservis info na ajtservis.cz
Úterý Březen 8 08:32:22 CET 2022

tak jsem ukoncil prvni pokus. povedlo se mi na zalepene cerviky
zapmenout, takze lepidla tvrdla vice jak 48h.
zalepil jsem do al_5754 sila 3mm od kazdeho lepidla 3ks M3x6 nerez a 3ks
ocel/cerne cerviku.
testoval jsem loctite 270,638, novadurit zv 115 a epoxid UHU 300 ton.
1. cervik M3, imbus 1,5mm neni vhodny na testovani siloveho povolovani.
nekolik nerezovych cerviku se protocil imbus. ale zjistil jsem, ze mam
koupene asi dva druhy/kvality, kde jedny nemaji dostatecne hluboky otvor
s imbusem.
2. nemaje momentaku na tak male sily, zkousel jsem akuvrtackou na uplne
pomale, skoro zadne otacky a postupne pridaval moment(snaha o potlaceni
  razoveho efektu). tedy vsechny nejdrive na "1" a tak dokola. uplne
zasadni rozdily se neukazaly. snad loctite 638 dopadl o neco lepe.
epoxid prekvapine nic moc, ale muze to byt starim vice jak 5 let.
skladovano v kanclu bezna dvou_injekce. o neco lepe ocelove proti nerezi.
dalsi pokus asi cerviky, pockat az zaschnou a pak sloupek, zase s
lepidlem a pak se uvidi real.
fotka s cervikama, cislem momentu kdy povolil. kolecko je povolen,
krizek strhnut imbus.
https://tomik-k.rajce.idnes.cz/lepeni_zavitu_M3_do_AL_5754/1527375057
  bit pouzitej znackobej kratkej wiha. vrtacka bosch GSR 12V15 FC. velmi
jenne nastaveni momentu. mam i pred 100 lety koupeny digitalni adapter
mereni momentu pro golu 3/8, ale rozsah je 6 - 30Nm a ukazuje i pres lcd
co je od 0,0 az od tech 5,9Nm. to uz je sila jako krava a nevim na co to
pouzit :-)
tomik.

--
AJT SERVIS s.r.o.