LCD display - problém s body na konci řádků

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Březen 5 20:46:33 CET 2022

Mám mono LCD display s rozlišením 1620x2560 mono bodů, což formálně
odpovídá 540x2560 barevných bodů.
Ale mám problém se zobrazením na konci řádků. Tj. na barevných sloupcích
cca 538 a 539.
Není to tak, že by tam bylo něco úplně náhodného nebo byly slepé.
Vypadá to jako kopie obsahu bodů někde z prostředka řádku, cca ze
sloupců 270.
Je to displej, kde je samostatné "sklo" a k tomu zvlášť řídicí
elektronika, ve které je tedy i TCON.

Nevím, kde hledat chybu. Je to spíš problém displeje (skla), nebo řídicí
elektroniky?
Jak je to jinde u displejů?  Nevíte prosím, jestli by mělo být
využitelné plné rozlišení?
Nebo mají displeje v reálu třeba o něco větší rozlišení a krajní body se
nevyužívají?
Já jsem si vždy myslel, že se používá plné rozlišení. Ale kdo ví.

Samozřejmě to není fatální. V nejhorším obětuju těch pár bodů na okraji.
Ale štve mě to. Hlavně proto, že nevím, co to znamená.

Předem díky za případnou osvětu.

PL